Mateusz Nejman Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Cześć! Jestem w trakcie tworzenia gry RPG i natknąłem się na kolejny problem. Jak zrobić, żeby jak się kliknie na obiekt obj_items to przykładowo będzie jakaś akcja. Próbowałem poprzez wrzucenie do obj_items eventu 'Right pressed' ale jakoś mi to nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 GML KOD! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Kod czego? Tego eventu 'Right pressed'? EDIT: dodam że ta gra jest w 3D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Pomoże ktoś? Może macie jakiś prosty sposób na konwertowanie współrzędnych 2d do3d? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr_Kubzon Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Nie działa 'right pressed' dziwne. Dodaj 'right press' i zobacz czy coś pójdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Wszystko zależy o co dokładnie chodzi, opisałeś swój problem że tak naprawdę nic z niego nie wynika czy chodzi ci o kolizje gdy myszka znajduje sie nad itemem a może kolizje gdy gracz się na niego patrzy lub wystarczy ci coś prostszego jak np. gdy obiekt jest blisko więc sprecyzuj bo ciężko wybrać najlepsza sposób zwłaszcza na gm z tego co opisałeś to jedynie mogę ci powiedzieć byś spróbował zrobić coś w rodzaju raytracing Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Opiszę bardziej szczegółowo mój problem: Jestem w trakcie tworzenia trójwymiarowej gry 3D. Chciałbym, żeby gracz zbierał itemki z ziemi klikając na tego itemka. I tu się pojawia problem: gdy w obiekcie obj_item ustawię zdarzenie 'right pressed' a w tym zdarzeniu przykładowo GML show_message('zebrałeś itemek') to jak kliknę w tego itemka to nic się nie dzieje. Czytałem na forum YoYoGames coś o współrzędnych 2d i 3d ale to i tak nie pomaga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LionX Dagger Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Event mouse press, niestety z 3D w GM nie jest to takie proste, chyba że coś się zmieniło w studio o czym nie wiem No nic spróbuje w jakiś prosty sposób rozwiązać twój problem, możesz np. po wciśnięciu myszki tworzyć okrąg przed graczem i potem w kodzie kolizji itemu dodać co się ma dziać jak np. dodaj item do inventory możesz też w kolizji itemu z okręgiem sprawdzić collision_line czy aby na pewno nie ma między nimi np. ściany minus tej metody? - Jest dość 2D plus weźmie wszystko co znajdzie się w jej zasięgu (lub tylko 1 przedmiot jeśli w kolizji itemu dasz other.destroy() ale wtedy nie wiesz który będzie wzięty jako pierwszy) no i jako że jest to bardziej na spricie to bez dodatkowego kodu równieżweźmie wszystko co znajduje się pod i nad okręgiem - ta metoda podniesie obiekt (tak jak by podniosła przy wejściu na niego) ale nie wykryje czy się na nią patrzysz dzięki czemu mógłbyś ją podpisać (jak to jest w większości gier RPG) ale przecież nie o to się pytasz bo o tym nie ma ani słowa :) Nie jest to jedyny sposób istnieją bardziej skomplikowane/dokładniejsze sposoby ale po przeczytaniu twojego problemu uznałem że taki może ci wystarczy :) plus RPG w 3D jak na GM to nie za ambitnie jak na razie? no nic w każdym razie życzę ci powodzenia w twoim projekcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 trójwymiarowej gry 3D ( ͡° ͜ʖ ͡°) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz Nejman Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Dobra. Zrobiłem to tak: gdy gracz (obj_player) będzie z kolizją z itemkiem(obj_items) to wyświetla się jego grafika przy kursorze i wtedy można swobodnie kliknąć żeby go zebrać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się