Skocz do zawartości

Akcja po kliknięciu obiektu 3d


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć! Jestem w trakcie tworzenia gry RPG i natknąłem się na kolejny problem. Jak zrobić, żeby jak się kliknie na obiekt obj_items to przykładowo będzie jakaś akcja. Próbowałem poprzez wrzucenie do obj_items eventu 'Right pressed' ale jakoś mi to nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy o co dokładnie chodzi, opisałeś swój problem że tak naprawdę nic z niego nie wynika

 

czy chodzi ci o kolizje gdy myszka znajduje sie nad itemem a może kolizje gdy gracz się na niego patrzy

lub wystarczy ci coś prostszego jak np. gdy obiekt jest blisko

 

więc sprecyzuj bo ciężko wybrać najlepsza sposób zwłaszcza na gm

 

z tego co opisałeś to jedynie mogę ci powiedzieć byś spróbował zrobić coś w rodzaju raytracing

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę bardziej szczegółowo mój problem:

Jestem w trakcie tworzenia trójwymiarowej gry 3D. Chciałbym, żeby gracz zbierał itemki z ziemi klikając na tego itemka. I tu się pojawia problem: gdy w obiekcie obj_item ustawię zdarzenie 'right pressed' a w tym zdarzeniu przykładowo

GML
show_message('zebrałeś itemek')
to jak kliknę w tego itemka to nic się nie dzieje. Czytałem na forum YoYoGames coś o współrzędnych 2d i 3d ale to i tak nie pomaga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Event mouse press, niestety z 3D w GM nie jest to takie proste, chyba że coś się zmieniło w studio o czym nie wiem

 

No nic spróbuje w jakiś prosty sposób rozwiązać twój problem, możesz np. po wciśnięciu myszki tworzyć okrąg przed graczem

i potem w kodzie kolizji itemu dodać co się ma dziać jak np. dodaj item do inventory

możesz też w kolizji itemu z okręgiem sprawdzić collision_line czy aby na pewno nie ma między nimi np. ściany

 

minus tej metody?

 

- Jest dość 2D plus weźmie wszystko co znajdzie się w jej zasięgu (lub tylko 1 przedmiot jeśli w kolizji itemu dasz other.destroy() ale wtedy nie wiesz który będzie wzięty jako pierwszy) no i jako że jest to bardziej na spricie to bez dodatkowego kodu równieżweźmie wszystko co znajduje się pod i nad okręgiem

 

- ta metoda podniesie obiekt (tak jak by podniosła przy wejściu na niego) ale nie wykryje czy się na nią patrzysz dzięki czemu mógłbyś ją podpisać (jak to jest w większości gier RPG) ale przecież nie o to się pytasz bo o tym nie ma ani słowa :)

 

Nie jest to jedyny sposób istnieją bardziej skomplikowane/dokładniejsze sposoby ale po przeczytaniu twojego problemu uznałem że taki może ci wystarczy :)

 

plus RPG w 3D jak na GM to nie za ambitnie jak na razie? no nic w każdym razie życzę ci powodzenia w twoim projekcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...