gromson101 Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Jak zrobić, żeby po zabiciu np. 10 wrogów, przejść do kolejnego poziomu(roomu) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr_Kubzon Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 1. W objekcie kontroli pokoju (jeśli go nie masz to zróB) dodaj event ,,step" a w nim akcję ,,Test Instance Count" wypełełń ją prawidłowo: object: <nazwa objektu wroga> number: 0 operation: Equal to Zadziała jeśli rodzaj wroga jest tylko 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 create: GML zabojstwa=0 po zabiciu kazdego wroga dodawaj zmienna GML zabojstwa+=1 step: GML if zabojstwa>=10 room_goto(twoj_room) //jezeli to ma byc kolejny room to mozna room_goto_next()</span> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Misiek999 Opublikowano 18 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Oczywiście tego ifa można przenieść ze stepa i dać go bezpośrednio po zabiciu wroga GML zabojstwa+=1; if zabojstwa>=10 room_goto(twoj_room); Wtedy nie będzie if sprawdzany w nadmiarze. Oczywiście to szczegół, ale dobre nawyki zawsze warto wyrabiać. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gromson101 Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 kurka nie wiem gdzie to mam wklepac...mam obj_bullet, obj_zombie(wrog) i obj_player. wklepalem w obj_zombie i nic sie nie dzieje Create - zabojstwa = 0; Step - if (zabojstwa >= 10){room_goto(rm_gameover);} Colission.obj_bullet - zabojstwa += 1; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deep Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 kurka nie wiem gdzie to mam wklepac...mam obj_bullet, obj_zombie(wrog) i obj_player. wklepalem w obj_zombie i nic sie nie dzieje Create - zabojstwa = 0; Step - if (zabojstwa >= 10){room_goto(rm_gameover);} Colission.obj_bullet - zabojstwa += 1; Jeśli jak zabijasz zombie I usuwasz je z room-u, I masz jedynie 10 zombie - to znaczy ze nie ma wrogów żeby ta akcja została wykonana. Wklej w obj_player. Albo możliwe za każdym razem gdy tworzysz zombie twoje zabójstwa się resetują przez kod w Create. Najlepiej wklej wszystko w obj_player oprócz Colission.obj_bullet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gryzelda Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 zmienną zabojstwa zmień na global.zabojstwa i kod z create wytnij do create obj_player (lub ewentualnie jakiegoś innego obiektu który tworzy się tylko raz na początku) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Opisek Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 GRACZ/KONTROLER: EVENT CREATE/ROOM START: EXECUTE CODE: GML global.zabojstwa = 0; EVENT BEGIN STEP/STEP/END STEP: EXECUTE CODE: GML if global.zabostwa == 10 { room_goto_next; } POTWOREK: MOMENT GDZIE POTWÓR GINIE (powinieneś mieć tam instance_destroy): EXECUTE CODE: GML global.zabojstwa+=1; __________________________________________ Tak posłuchałem waszych świetnych rad i uczę się "dobrych nawyków" w programowaniu :D @Misiek999 Nie chodzi o ciebie ;) __________________________________________ [Do pytającego] Jak to ma być? Ta butelka ma coś robić? Bo z tego co wynika jest tak: 1) Jest sobie gracz 2) Są potworki 3) Gracz zabija 10 potworków 4) Idzie do następnej planszy Coś jeszcze do tego? ^^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się