Skocz do zawartości

dll


danek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ;)

 

GM zajmuje sie od niedawna i właściewie dopiero się uczę.

Ale pytanie mam o biblioteki dll ;)

 

1. Do czego sie je wykorzystuje?

2. W jakich językach można? (java?)

3. Jakie plusy jakie minusy?

 

Jak cos jeszcze to dopisze ;)

 

Pozdrawiam i z góry dziękuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DLLki rozwijają możliwości GMa, działają tylko na windowsie, z reguły działają szybciej niż dokładnie to samo w GML, dll'ka musi mieć swój zestaw skryptów do jego obsługi. Jeśli dany dll jest przygotowany dla GM to będzie je miał w paczce. Musisz zaimportować te skrypty do swojego projektu.

 

Jak bedziesz zaawansowany sam bedziesz mogl sobie dllki robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykłady:

-Obsługa formatów graficznych lub dźwiękowych których GM nie obsługuje.

-Bardziej rozbudowane i szybsze od gm'owego 3D(np. GmOgre3D)

-W czasach gdy gm miał słabą obsługę sieci(mPlay) i nie miał silnika fizycznego używało się dll'i takich jak np. 39.dll, Faucet Networking czy Extremephysics do osiągnięcia tych rzeczy.

-Otwieranie, tworzenie i zapisywanie plików z dowolnej lokalizacji a nie tylko swojego folderu w appdata(w GM:S przez sandboxowanie nie jest to możliwe bez takiego dll'a)

-Do intensywnych obliczen - mozesz wywolywac jakies bardzo mocożerne obliczenia w DLL dla wiekszej wydajnosci niz osiagniesz wykonujac je w gml.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...