Skocz do zawartości

Kilka wyjść z poziomu


danek

Rekomendowane odpowiedzi

w eventach kontaktu/kolizji z danymi drzwiami wywolac room_goto(jakis_room)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fajne rozwiozanie jest zrobic tylko jeden objekt o_drzwi i dalej w roomie dawac potrzebno ilosc instanci o_drwzi

dalej za pomoco ctrl+RMB vyvolac menu i creation code tam mozes zapisac instancji o_drzwi do creation code

GML
_cel=_ime_celowego_rooma
potem objektu o_drzwi dac do colision z o_player
GML
// jesli niema difinicji _cel to definuj na room0

if (!variable_local_exists("_cel") ) { _cel=room0; };

 

// jesli jest room z zmiennej _cel to idz do tego rooma

if room_exists(_cel) { room_goto(_cel); }

else {

show_message("zle ime celovego rooma dla instancji nr."+string(id)+"# ustawiam defaultny room0");

_cel=room0;

};

jasne ze jezeli defaultny room0 niemasz to zmien nazwe na inny defaultny room.

 

teraz mozes zaraz po ustawieniu objektu o_drzwi do rooma da instanci o_drzwi jej unikalny room create v ktorym jej mowisz dokod ma zawiesc gracza.

niejestes ograniczony licboz dozwolonych drzwi i roomow. niem problemu miec te same drzwi(wiodoce do tego samego rooma.

a jak zapomnisz dac drwiam cel to nadal so funkcjonalne( cel majo do defaultnego rooma) :)

message dalem bys wiedzal jak bys dal zle ime rooma, ale mozna wywalic precz.

 

nienapisalesz jako verzie GM uzywasz to dodam, ze toto jest pisane do GM8.0(8.1 chyba tez), ale GMS naprzyklad ma miec odwrocony order creation.

v GMS by mialo byc 1. instance creation 2. room instance creation co jest duuzo lepse niz jak jest v GM8 gdzie musze miec "if (!variable_local_exists("_cel") ) { _cel=room0; };" by nie przepysywac juz v roomie danej zmiennej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...