danek Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Witam. Mam taką sytuacje, że na koniec każdego poziomu mam 3 drzwi które w zależności od wyboru mają prowadzić na różne poziomy. I pytanie mam gdzie zapisywać informacje o tym które drzwi prowadzą na który poziom? Pozdrawiam Danek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 w eventach kontaktu/kolizji z danymi drzwiami wywolac room_goto(jakis_room) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 to wiem tylko mam robic osobne 3 obiekty na każdym poziomie? ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 Możesz zrobić jeden obiekt, każdemu z nich przypisać jakąś inną wartość zmiennej i przy kolizji sprawdzać tę wartość i przekierowywać do odpowiedniego poziomu za pomocą chociażby switcha. Ale nie wiem czy to jakaś różnica w sumie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 26 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 i dla 100 poziomów robić 100 obiektów? :o ewentualnie 100 switchów. w sumie to nawet szybciej wyjdzie EDIT wróć ze switchami bedzie jeszcze wiecej bo bo by trza obsłużyć wszystkie drzwi... ;/ Nie jakiegoś odpowiednika konstruktorów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ereg Opublikowano 26 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2013 fajne rozwiozanie jest zrobic tylko jeden objekt o_drzwi i dalej w roomie dawac potrzebno ilosc instanci o_drwzi dalej za pomoco ctrl+RMB vyvolac menu i creation code tam mozes zapisac instancji o_drzwi do creation code GML _cel=_ime_celowego_roomapotem objektu o_drzwi dac do colision z o_playerGML // jesli niema difinicji _cel to definuj na room0 if (!variable_local_exists("_cel") ) { _cel=room0; }; // jesli jest room z zmiennej _cel to idz do tego rooma if room_exists(_cel) { room_goto(_cel); } else { show_message("zle ime celovego rooma dla instancji nr."+string(id)+"# ustawiam defaultny room0"); _cel=room0; }; jasne ze jezeli defaultny room0 niemasz to zmien nazwe na inny defaultny room. teraz mozes zaraz po ustawieniu objektu o_drzwi do rooma da instanci o_drzwi jej unikalny room create v ktorym jej mowisz dokod ma zawiesc gracza. niejestes ograniczony licboz dozwolonych drzwi i roomow. niem problemu miec te same drzwi(wiodoce do tego samego rooma. a jak zapomnisz dac drwiam cel to nadal so funkcjonalne( cel majo do defaultnego rooma) :) message dalem bys wiedzal jak bys dal zle ime rooma, ale mozna wywalic precz. nienapisalesz jako verzie GM uzywasz to dodam, ze toto jest pisane do GM8.0(8.1 chyba tez), ale GMS naprzyklad ma miec odwrocony order creation. v GMS by mialo byc 1. instance creation 2. room instance creation co jest duuzo lepse niz jak jest v GM8 gdzie musze miec "if (!variable_local_exists("_cel") ) { _cel=room0; };" by nie przepysywac juz v roomie danej zmiennej :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 GML switch( room ) { case room1: v=instance_create(drzwi,x,y); v.cel=docelowy_room1; v=instance_create(drzwi,x,y); v.cel=docelowy_room2; v=instance_create(drzwi,x,y); v.cel=docelowy_room3; break; itd; } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmalu Opublikowano 27 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 @Up, mniej więcej właśnie o takim czymś mówiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danek Opublikowano 27 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2013 dzieki wszystkie za pomoc ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się