Ninja Opublikowano 25 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Lipca 2013 Witam. Zabrałem się za naukę obsługi sieci w GM:Studio i na podstawie tutoriala napisałem sobie najprostszy kodzik który coś ma tworzyć oPlayer dla danego clienta. Server: GML // Create _MaxClients = 32; _PortTCP = 6510; _CreateX = 100; _CreateY = 100; Clients = ds_map_create(); Sockets = ds_list_create(); Server = network_create_server( network_socket_tcp, _PortTCP, _MaxClients ); if( Server < 0 ) { show_message( "cant create server" ); ds_map_destroy(Clients); ds_list_destroy(Sockets); game_end(); } // Networking var EventID = ds_map_find_value( async_load, "id" ); var Type = ds_map_find_value(async_load, "type"); if( EventID == Server ) { // Event socketu Server var Sock = ds_map_find_value(async_load, "socket"); var IP = ds_map_find_value(async_load, "ip"); if( Type == network_type_connect ) { // Connection ds_list_add( Sockets, Sock );// Lista socketow var ObjPlayer = instance_create( _CreateX, _CreateY, oPlayer );// Obiekt socketu ds_map_add( Clients, Sock, oPlayer );// Dodawanie do listy clientow } else { // Disconnect var inst = ds_map_find_value( Clients, Sock );// Wyszukanie elementu clienta w tablicy ds_map_delete( Clients, Sock );// Kasowanie go with( inst ) { instance_destroy(); }// Usuniecie obiektu var index = ds_list_find_index( Sockets, Sock ); ds_list_delete( Sockets, index ); } } Client: GML Server = network_create_socket( network_socket_tcp ); err = network_connect( Server, "127.0.0.1", 6510 ); if( err != 0 ) { show_message( "cant join to the server" ); game_end(); } Włączam server potem client i od razu info, że nie można połączyć się z serverem. Server również nie otrzymuje żadnych info o próbie połączenia. W czym tkwi problem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się