Skocz do zawartości

Prosta zmiana animacji


Pablo-GM

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , tworzę bossa do swojej produkcji no i natrafiłem na dość banalny problem...otóż najprościej w świecie animacja ataku nie chce się odgrywać..

korzystam z klocka " Test Chance " :

STEP :

GML
with a chance of 1 out of 345 do perform the next action

execute code:

 

sprajt=sBossMiniAt

atak=1

 

with a chance of 1 out of 543 do perform the next action

execute code:

 

sprajt=sBossMiniAt2

atak=1

oraz

GML
if atak=1

{

image_speed=0.5

}

 

ANIMATION END :

GML
if sprajt=sBossMiniAt

{

sprajt=sBossMini

}

 

if sprajt=sBossMiniAt2

{

sprajt=sBossMini

}

 

DRAW :

GML
draw_sprite_ext( sprajt, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha );

za pomoc z gory dziekuje !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlany spite to zmienna, a nie sprite_index. Dlatego animacja się nie odgrywa. Drugi argument w draw_sprite() to numerek klatki. A image_index wynosi od 1 (czy tam 0, nie wiem) do ilości klatek sprite_index i zwieksza sie o 1 co klatke. Jak sprite_index ma tylko 1 klatke (a zakladam, ze ma, bo nic innego nie moglo nawalic w tym kodzie), to image_index zawsze bedzie 1.

 

Mozesz zrobic cos takiego, na przyklad:

 

GML
CREATE:

 

klatka=1 // albo 0, sprawdz sobie

DRAW:

 

klatka+=1

if(klatka==sprite_get_number(sprajt))

klatka=0 // albo 1 :D

// ten if chyba jest niepotrzebny, mozesz sprobowac go wywalic

draw_sprite(sprajt,klatka,x,y)

 

 

mam nadzieje, ze pomoglem i moje problemy z wyslawianiem sie nie przeszkodzily ci w odczytaniu tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok załapałem, obiekt wykonuje animacje sprite automatycznie tylko jeśli jest on ustawiony jako sprite_index? W sumie logiczne image_index mamy tylko jedno, a cieżko zeby zmieniać tym wszystkie sprity które możemy rysować z jednego obiektu.

 

Tutaj więc, jak sądze on ma to jako animację główną, więc wystarczyłoby wszystkie "sprajt" zamienić na sprite_index.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...