Pablo-GM Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Witam , tworzę bossa do swojej produkcji no i natrafiłem na dość banalny problem...otóż najprościej w świecie animacja ataku nie chce się odgrywać.. korzystam z klocka " Test Chance " : STEP : GML with a chance of 1 out of 345 do perform the next action execute code: sprajt=sBossMiniAt atak=1 with a chance of 1 out of 543 do perform the next action execute code: sprajt=sBossMiniAt2 atak=1 oraz GML if atak=1 { image_speed=0.5 } ANIMATION END : GML if sprajt=sBossMiniAt { sprajt=sBossMini } if sprajt=sBossMiniAt2 { sprajt=sBossMini } DRAW : GML draw_sprite_ext( sprajt, image_index, x, y, image_xscale, image_yscale, image_angle, image_blend, image_alpha ); za pomoc z gory dziekuje ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 błędu tutaj nie widzę. Sprawdzałeś czy kiedykolwiek dochodzi do ataku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo-GM Opublikowano 25 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Dochodzi mimo to animacja się nie odgrywa ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 w ktorym momencie wylaczasz atak? jesli chcesz mozesz podrzucic plik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 może zamiast animation end daj if(image_index=liczba_klatek) albo coś takiego bo to bo raczej powinno to działać skoro mówisz że atak się wykonuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Wyświetlany spite to zmienna, a nie sprite_index. Dlatego animacja się nie odgrywa. Drugi argument w draw_sprite() to numerek klatki. A image_index wynosi od 1 (czy tam 0, nie wiem) do ilości klatek sprite_index i zwieksza sie o 1 co klatke. Jak sprite_index ma tylko 1 klatke (a zakladam, ze ma, bo nic innego nie moglo nawalic w tym kodzie), to image_index zawsze bedzie 1. Mozesz zrobic cos takiego, na przyklad: GML CREATE: klatka=1 // albo 0, sprawdz sobie DRAW: klatka+=1 if(klatka==sprite_get_number(sprajt)) klatka=0 // albo 1 :D // ten if chyba jest niepotrzebny, mozesz sprobowac go wywalic draw_sprite(sprajt,klatka,x,y) mam nadzieje, ze pomoglem i moje problemy z wyslawianiem sie nie przeszkodzily ci w odczytaniu tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 ale on ma image_speed załączony, a ty mu napisales dokladnie to co robi ustawienie image_speed na 1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 nie, bo nie zmienia sprite_index. jakby rysował draw_sprite(srite_index,image_index,x,y) to by nie było różnicy, ale rysuje innego sprita, więc różnica będzie, na pewno :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Ok załapałem, obiekt wykonuje animacje sprite automatycznie tylko jeśli jest on ustawiony jako sprite_index? W sumie logiczne image_index mamy tylko jedno, a cieżko zeby zmieniać tym wszystkie sprity które możemy rysować z jednego obiektu. Tutaj więc, jak sądze on ma to jako animację główną, więc wystarczyłoby wszystkie "sprajt" zamienić na sprite_index. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 ale zrobił zmienną, bo pewnie nie chce zmieniać maski kolizji podczas zmiena animacji ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się