Bedziom Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Siema. W grach top-down kolizje (np. ze ścianą), przez które postać się szarpie, są nie do zniesienia. Poszukałem chwilę i znalazłem na GMC fajny przykładzik, który pomaga to zrozumieć. Dla większości z Was to pewnie proste, ale mnie się zdecydowanie przydało, a tu nie mogłem znaleźć przykładu czy tutoriala. Pomyślałem więc, żeby podać jedną i porządną metodę. Tytuł: Smooth top-down wall collisions. Autor: Jobo Wersja: GM 8.0 Link do tematu na GMC Download (10kb) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amaterasu Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 End Step: GML if(!place_free(x,y)) {x = xprevious; y = yprevious} Simple as that. (przyjmując że obiekt ma małą prędkość) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się