ALT Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Czy mógłby mi ktoś napisać kod który by sprawdzał czy krawędź dolna (na pozycji t_Z) i krawędź górna (zmienna t_Zz) kolidiuje z inną krawędzią dolną lub górną ? Tzn. najprostszy system kolizji sześcianu, bo mi nie wychodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 http://www.miguelcasillas.com/?p=30 To powinno Ci wystarczyć, ale w razie czego szukaj pod hasłem 3d AABB collision. AABB - axis aligned bounding box Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Nie wiem czy dobrze przerobiłem (t_z to pozycja Z, a t_h to wysokość obiektu) GML //argument0 - szerokosc obiektu z kolizja //argument1 - dlugosc obiektu z kolizja return(x+16 > other.x+argument0 && x < other.x+argument0 && y+16 > other.y && y < other.y+argument1 && t_z+t_h > other.t_z && t_z < other.t_z+other.t_h); Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Masz obrazek i musisz mieć min1,2 i max 1,2. Skrypt powinien wyglądać tak: GML return(maxX1 > minX2 && minX1 < maxX2 && maxY1 > minY2 && minY1 < maxY2 && maxZ1 > minZ2 && minZ1 < maxZ2); Obliczenie min1,2 i max1,2 jest zadaniem dla Ciebie. ( z tego co podałeś to jakoś nie za bardzo mogę zakapować o co chodzi). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się