Skocz do zawartości

Znikające obiekty


iPablo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dzisiaj zacząłem robić system taki jak jest w dungon crawlerach. Wszystko idzie niby pięknie, ładnie, ale jak robie dużo obiektów to co ture znika jeden z nich. Tu macie ten example: http://www.gmclan.org/up8524.html

 

Prosiłbym abyście napisali co zrobić lub poprawili to. PS Jeżeli nie pobierzecie to nie piszcie, bo najprawdopodobniej ta porada mi się nie przyda.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
with(obj_enemy_parent){

var kat;

kat=irandom(360)div 90*90

x+=lengthdir_x(32,kat)

y+=lengthdir_y(32,kat)

}

nie mam pojecia, co to jest dungon crawler, ale na chlopski rozum chodzi o losowe poruszanie sie ludzikow na mapie

 

I co ma znaczyć

if global.tura is equal to 1 then global.tura=1?

edit: zaden obiekt nigdy ci nie znika.

edit2: to co podalem to kod na poruszanie zastap nim twoj stary kod na poruszanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
with(obj_enemy_parent){

var kat;

kat=irandom(360)div 90*90

x+=lengthdir_x(32,kat)

y+=lengthdir_y(32,kat)

}

nie mam pojecia, co to jest dungon crawler, ale na chlopski rozum chodzi o losowe poruszanie sie ludzikow na mapie

 

I co ma znaczyć

if global.tura is equal to 1 then global.tura=1?

edit: zaden obiekt nigdy ci nie znika.

edit2: to co podalem to kod na poruszanie zastap nim twoj stary kod na poruszanie

Może mam jakieś dziwne rzeczy ;) Nie chodzi o losowe poruszanie sie potworków tylko o system turowy.

 

GML
with(obj_enemy_parent){

var kat;

kat=irandom(360)div 90*90

x+=lengthdir_x(32,kat)

y+=lengthdir_y(32,kat)

}

nie mam pojecia, co to jest dungon crawler, ale na chlopski rozum chodzi o losowe poruszanie sie ludzikow na mapie

 

I co ma znaczyć

if global.tura is equal to 1 then global.tura=1?

edit: zaden obiekt nigdy ci nie znika.

edit2: to co podalem to kod na poruszanie zastap nim twoj stary kod na poruszanie

Ehh... nawet nie wiedziałem, że na siebie nachodzą. Dzięki za zainteresowanie i pomoc :)

 

Mam jeszcze jeden problem. Tak jak jest w example, kiedy wchodzi się w potwora, to zadaje mu się damage. Jednak kiedy jeden zginie, to usuwają się wszystkie i wywala error.

 

Warn za triplepost, używaj opcji edytuj - Uzjel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=55

 

jestem teraz wredny i głupi, ale najpierw przejrzyj temty, czy juz nie było czegos takiego, potem przejrzyj FAQ, przyklady, dokumentacje, wcisnij F1, a dopiero potem zaloz temat. I nie pisz podwojnych postow, a juz tymbardziej potrojnych. I nie wiem czemu raz cytujesz moj post i mowisz, ze nie o to ci chodzi, a w drugim poscie juz jest dobrze ;x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://gmclan.org/index.php?wiki=article&zm=55

 

jestem teraz wredny i głupi, ale najpierw przejrzyj temty, czy juz nie było czegos takiego, potem przejrzyj FAQ, przyklady, dokumentacje, wcisnij F1, a dopiero potem zaloz temat. I nie pisz podwojnych postow, a juz tymbardziej potrojnych. I nie wiem czemu raz cytujesz moj post i mowisz, ze nie o to ci chodzi, a w drugim poscie juz jest dobrze ;x

Wybacz, najpierw pisze potem robie. Wszystko jest już okej. Zbyt pochopnie pisze. Okej, okej, moja wina :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...