Skocz do zawartości

Pomoc ze skakaniem w platformówce


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam wielki problem, bo jestem zielony w skakaniu dla platformówki. Zrobiłem grawitacje i tego typu potrzebne rzeczy, ale chce zrobić tak żeby gdy skacze(leci w góre) jest dana grafika, a jak spada(po skoku i z platformy itp.) jest inna. Mam nadzieję że mnie ktoś zrozumiał i jeżeli jest taka możliwość w skrypcie czy jakoś innaczej to proszę o dokładne wytłumaczenie że co za co odpowiada itp.

 

Z góry dzięki.Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie to, powiem to jeszcze raz ale teraz opisze to może dokładniej mam nadzieję że teraz dostane konkretnej odpowiedzi :P

 

Postać skacze, jest grafika że się wzbija, ale grawitacja działa i musi opaść (TU NIE CHODZI O GRAWITACJE OD RAZU MÓWIĘ) więc musi być grafika opadania, spadania.

 

Grafika:

 

Skok:

skok.png

 

Opadanie:

 

opadanie.png

 

Ma być tak, postać skacze z grafiką "Skok" musi opaść i opada z grafiką "Opadanie" czyli jak grawitacja przyciąga jak jest w powietrzu to jest grafika "Opadanie". Zbiegnie przykładowo z dachu budynku bez wyskoku, i zamiast grafiki "Skok" jest "Opadanie". To Wszystko Ma być w 1 skrypcie czy co.

 

Pozdrawiam!

 

PS: Proszę jak będziesz pisał to wytłumacz dokładnie czyli powiedz gdzie mam umieścić skrypt, czy w nowym obiekcie czy może w Event obiektu postaci, jeżeli w event nowego objetku to jaki ma być Event, jak będzie skrypt z wyborem grafiki to proszę zamiast wpisać spr_skok czy spr_opadanie to wpisać "Skok" czy "Opadanie" itp. Z góry dzięki :)

 

Mam nadzieję że mnie teraz zrozumieliście(Ci co odpiszą) mnie dobrze

 

Edit:Ta wiadomość została pisana z myślą że będzie pod postem użytkownika Lechu4444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GML
jeżeli nie ma nic pod nogami{

jeżeli leci w górę

obrazek lecącego w górę

jeśli nie

obrazek lecącego w dół

}

 

Dzięki, ale może tak byś podał co w skrypt wpisać ale dokładnie bo jestem w skryptach na razie zielony, i powiedzenie czy mam to dać w nowy obiekt czy w Event "Step" w obiekcie postaci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wybacz, ale jeśli nie wiesz, gdzie to wstawić...

 

Jak wiesz, masz różne eventy wykonujące się w różnych sytuacjach. Create przy powstaniu obiektu, step wykonujące się co klatkę, cały czas room_speed razy na sekundę.

 

Wygląd człowieczka, który chcesz zmienić mieści się w zmiennej sprite_index. Ten kod ma być w step? Dlaczego? bo nigdzie indziej nie zadziała(no dobra, w draw też, moje projekty mieszczą się w create, draw i alarmach tylko xD)

Zmienna od prędkości wertykalnej to vspeed. Przybiera wartości mniejsze od zera dla ruchu w góre, powyżej zera w dół.

Logicznym jest, że jeżeli postać nie ma nic pod nogami

GML
if( place_free(x,y+1) ) // jeżeli 1px pod postacią nie ma obiektu z zaznaczonym "solid", wtedy jest on w powietrzu, grawitacja na niego działa.</span>

 

Więc zapewne masz w step już

GML
if( place_free(x,y+1) ){

gravity=0.5

}

lub

GML
if( place_free(x,y+1) ) {

vspeed+=0.1

}

 

możesz dodać do tego warunku jeszcze to, co dałem ci w poprzednim poście, czyli mniej więcej tak:

 

GML
if( place_free(x,y+1) ) {

vspeed+=0.1

if(vspeed>0){

sprite_index=sprite_od_spadania

}else{

sprite_index=sprite_od_wznoszenia sie

}

}

 

mam nadzieję, że pomogłem i nie obraziłem cię, bo większość ludzi reaguje na moją pomoc: "co?! przecież nie jestem idiotą!"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...