Gibki Kaktus Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Otóż mam dwa pytania: 1)Jak zrobić, że gdy kliknie się w jakiś wyznaczony obszar za pomocą np x1,y1,x2,y2 to coś się dzieje? 2)Jak zrobić, że jakaś akcja dzieje się wtedy, gdy obiekt1 CAŁKOWICIE pokrywa się z obiektem2? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 1) collision_rectangle 2) GML if (obiekt1.x == obiekt2.x && obiekt1.y == obiekt2.y) { //cos sie dzieje } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 A mógłbyś mi wytłumaczyć co wpisać w 1? I czy da się zrobić że w 2 obiekt2 może się dzielić? Tzn. Powiedzmy że obiekt 1 ma wymiary 100x100 i są 4 obiekty2 z wymiarami 50x50 obok siebie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 1) Inaczej można GML x1=100; y1=100; x2=300; y2=200; if(mouse_x > x1 && mouse_y > y1 && mouse_x < x2 && mouse_y < y2) { //kod } 2) GML if(obiekt1.x >= obiekt2.x && obiekt1.y >= obiekt2.y && obiekt1.x <= obiekt2.szerokosc && obiekt1.y <= obiekt2.wysokosc) { //cos } Pod obiekt2.szerokosc i obiekt2.wysokosc podstawiasz rozmiary. @EDIT No i origin sprite musi być ustawiony na 0,0. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Wziąłem w obiekcie1 zrobiłem tak: if(x >= parent_tlo.x && y >= parent_tlo.y && x <= 100 && y <= 100) I niestety nie działa ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 GML if(x >= parent_tlo.x && y >= parent_tlo.y && x <= parent_tlo.x + 100 && y <= parent_tlo.y + 100) Mała pomyłka w moim kodzie :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gibki Kaktus Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Nie mam pojęcia czemu, ale dalej nie działa O_o... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Nie zauważyłem, że dałeś x zamiast mouse_x oraz y zamiast mouse_y GML if(mouse_x >= parent_tlo.x && mouse_y >= parent_tlo.y && mouse_x <= parent_tlo.x + 100 && mouse_y <= parent_tlo.y + 100) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się