Zając Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Na php nie znam się w ogóle. Ale być może zna ktoś jakisz szablon, w którym dzieje się coś takiego?: 1. Gracz 1 klika "Znajdź przeciwnika". 2. Gra sprawdza na stronce, czy ktoś hostuje już grę. 3. Nikt nie hostuje, więc gra ustawia gracza jako hosta. Wysyła IP na stronkę. 4. Gracz 2 klika "Znajdź przeciwnika". 5. Gra sprawdza na stronce, czy ktoś hostuje grę. Gra ze stronki dowiaduje się że tak, i bierze zapisane tam ip, łączy z graczem 1. 6. Kiedy gracz 1 znajdzie przeciwnika, albo wyłączy grę, stronka dostaje info że nikt już nie hostuje. Czy coś w ten deseń... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Po 1. Nie ten dział Po 2. Po co zakładasz dwa tematy? Po 3. Skoro chcesz coś zrobić w php to ogarnij podstawy. Ciężkie to nie jest. Nie licz na gotowca - możemy Ci tylko pomóc. W grze jak gracz wciśnie "Znajdź przeciwnika" to wysyłasz zapytanie do swojego serwera. Skrypt sprawdza, czy jest ktoś online - zapisuje graczy np. w bazie danych. Nikt nie hostuje gry? - zapisz gracza, że on jest hosterem, odeślij odpowiedź do klienta ze to on hostuje. Gracz 2 wciska "Znajdź przeciwnika" - wysyłane zapytanie na serwer. Skrypt sprawdza, czy ktoś hostuje grę - znalazł osobę. Zwraca odpowiedź z IP klienta z którym może się połączyć. Klient łączy się z drugim klientem, który hostuje grę. Pamiętaj, że hoster musi mieć odblokowane porty - inaczej nie będzie mógł hostować gry. Jak ogarniasz jako tako programowanie nie będzie to dla Ciebie żadnym wysiłkiem. Znajdź jeszcze jakiś dll do obsługi zapytań. Ponoć Ether Psychixa jest dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Dwa tematy zakładam, bo każdy do czego innego. GML w miarę ogarniam, ale nie PHP, i nie mam czasu żeby uczyć się czegoś od podstaw, dlatego proszę o gotowca. Nie pytam żeby ktoś za mnie czegoś szukał, ale nie szkodzi zapytać czy ktoś nie posiada już takiego przykładu. Nie chcę żeby ktoś coś za mnie robił. Po prostu- pytam czy ktoś przypadkiem wcześniej w swoim żywocie natknął się na coś takiego. Czy zły dział? Może... Nie wiem. PHP jako tako wykracza poza Game Maker'a dlatego założyłem tematy tutaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PsichiX Opublikowano 23 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 W sumie Footballa już nei robię, więc mogę zarzucić źródłami, ale to będzie w C++ i o ile ogarniasz C++, to zuploaduje tu źródła gry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zając Opublikowano 23 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 Z c++ też kiepsko. Dobra kij tam. Obejdzie się bez tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheLukLook Opublikowano 28 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2013 1. Ta stronka pomożecie z mutliplayerem https://gmclan.org/index.php?wiki=category&zm=24 2. Musisz znaleźć jakiś hosting (ok. 40zl/rocznie) Z tego co widzę to próbujesz zrobić to co RIOT (league of legends). Tylko, że oni zrobili wszystko w programie, który łączy się z ich serwerownią, a na stronie się tylko rejestrujesz no i oczywiście w grze logujesz. PS: Może byś też pomógł? https://forum.gmclan.org/index.php?showtopic=29722 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 @Zając Skoro ogarniasz GML to nie powinno Ci to sprawić problemów. Na twoje potrzeby to wystarczy obsługa bazy/plików i patrzenie do dokumentacji. Gotowca niestety nie znalazłem. @TheLukLook Gdyby wiedział to zapewne by pomógł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 3 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Hmmm miałem w podobny sposób zrobione Master Server do MBO xP wciąż działa z tego co widzę. Jak będę miał dłuższą chwilę spróbuję wyodrębnić odpowiedni kod i tu wrzucic. W skrócie: serwer gry po odpalenu łączył się po protokole HTTP z plikiem http://mbo-center.ovh.org/servers.php i postował tam informacje o sobie, te zostawały zapisane do pliku wraz z godziną o której sie zarejestrowały, po ilus tam minutach wygasały jeśli serwer nie dosyłał "update'a" do skryptu php. Korzystałem z biblioteczki Ranmy https://gmclan.org/index.php?plik=66 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się