sagi Opublikowano 8 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Witam mam 3 sprite'y pojazdu pierwszy z kołami skręconymi w lewo, drugi - koła prosto, trzeci - koła w prawo, każdy sprite posiada dwa podobrazki aby w czasie ruchu się one zmieniały. pojazd musi się obracać w stronę punktu zdefiniowanego lewym klawiszem myszy. Create GML cel_x=x; cel_y=y; direction=0; dir=round(direction); Step GML image_speed=0; image_angle=direction; if cel_x!=x || cel_y!=y { dir=round(point_direction(x,y,cel_x,cel_y)) if direction!=dir { if direction>dir { direction=round(direction)-1; image_speed=0.3; }else if direction<dir { direction=round(direction)+1; image_speed=0.3; } }else if direction==dir { //kod na poruszanie image_speed=0.3; } } Global Left Released GML cel_x=mouse_x; cel_y=mouse_y; Draw GML if direction!=dir { if direction>dir { draw_sprite(sprite1,-1,x,y); }else if direction<dir { draw_sprite(sprite2,-1,x,y); } }else if direction==dir {draw_sprite(sprite1,-1,x,y);} kiedy zastosowałem jakiś kod na poruszanie to niby sprite się zmieniał na odpowiedni, ale nie zmieniał się kierunek pojazdu i gdy się on przemieszczał to zmieniała się jego pozycja i animacja też działała, ale cały czas był zwrócony w kierunku '0' - zerowym. jak ktoś wie co robie źle to proszę o pomoc. Ps: GM8.0; docelowo chciałbym aby działało ze ścieżkami; i oczywiście gra w widoku z góry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagi Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 przepraszam za podwójny post, ale właśnie znalazłem odpowiedź na moje pytanie po pierwsze należy z obiektu wyrzucić ewent "Draw" a następnie w ewencie "Step" przed każdym z trzech GML image_speed=0.3 należy wstawić GML sprite_index=nazwaSprite obrazki się zmieniają oraz kręcą razem z "direction" wiec jest dobrze, tylko teraz muszę sprawić żeby to dzialało razem ze scieżkami. pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się