Skocz do zawartości

[xna] Tworzenie obiektów


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć chciałem się zapytać, a raczej poradzić jak można by było zrobić listę obiektów na mapie. Coś jak w gm. Czyli tworze sb klase itp każda o takim samym schemacie. Czyli zawiera w sobie dajmy te 3 funckje step, create, draw. Następnie w odpowiednich eventach przelatuje te obiekty pętlą i je uaktualniam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tworzysz sobie abstrakcyjną klasę GameObject i umieszczasz w niej abstrakcyjne metody typu Step, Draw etc.

Tworzysz nową klasę, np. ObjHero i dziedziczysz po GameObject, a następnie overridujesz metody typu step, draw itd.

Później gdzieś tworzysz listę złożoną z GameObjectów i przelatujesz każdy obiekt pętlą, np. foreach, i wywołujesz metody.

 

@EDIT Ewentualnie możesz użyć interfejsów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

List<GameObject> obiekty = new List<GameObject>();
obiekty.Add(new ObjHero());//ObjHero i ObjWall dziedziczą po GameObject/implementują interfejs GameObject (w zasadzie to powinno być IGameObject)
obiekty.Add(new ObjWall());

//gdzieś w update gry
foreach(GameObject obj in obiekty)
{
  obj.Step();
}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...