Skocz do zawartości

Animowane chodzenie


BlueCraft

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam problem ze zrobieniem animowanego chodzenia w mojej grze. zrobiłem żeby widok był z góry(tj.w Margonem).

I chce zrobić tak, że jak ludzik idzie w lewo, to jak przestanie iść, zostaje w pozycji obróconej w lewo.

 

Narazie wyszło mi(nie używając GMLa) że ludzik idzie w lewo, a jak puszcze klawisz strzałki w lewo to obraca się w moją strone i dalej idzie w lewo:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast używania eventu KEYBOARD czyli poszczególnych klawiszy, daj taki kod do eventu STEP:

 

GML
if keyboard_check(vk_up) //Jeśli zostanie wciśnięty klawisz(strzałka w górę) to

{y-=4//y obiektu zmniejszy się o 4 czyli przesunie się o 4 w górę

sprite_index=obrazek_w_gore} //(dajesz tutaj sprite bohatera obróconego w górę)

if keyboard_check(vk_down) //Jeśli zostanie wciśnięty klawisz(strzałka w dół) to

{y+=4 //y obiektu zwiększy się o 4 czyli przesunie się o 4 w dół

sprite_index=obrazek_w_dol} //(dajesz tutaj sprite bohatera obróconego w dół}

if keyboard_check(vk_left) //Jeśli zostanie wciśnięty klawisz(strzałka w lewo) to

{x-=4 //x obiektu zmniejszy się o 4 czyli przesunie się o 4 w lewo

sprite_index=obrazek_w_lewo} //(dajesz tutaj sprite bohatera obróconego w lewo

if keyboard_check(vk_right) //Jeśli zostanie wciśnięty klawisz(strzałka w prawo) to

{x+=4 //x obiektu zwiększy się o 4 czyli przesunie się o 4 w prawo</span></span>

sprite_index=obrazek_w_prawo} //dajesz tutaj sprite bohatera obróconego w prawo</span></span></span></span></span>

 

Potem napiszę Ci jak zrobić z tym obracaniem, ale jest to banalnie proste, więc się nie przejmuj, a radzę Ci używać kodu by gry lepiej działały i byś Ty był lepszym programistą.

 

Edit:

 

Dodaj do tego samego kodu to:

 

GML
if keyboard_check(vk_anykey) //Jeśli zostanie wciśnięty jakiś klawisz to

{image_speed=1} //klatki obrazka zmieniają się z prędkością 1

if keyboard_check(vk_nokey) //Jeśli zostanie wciśnięty jakiś klawisz to

{image_speed=0} //klatki obrazka zmieniają się z prędkością 0(czyli się nie zmieniają :P)</span></span></span></span></span></span>

 

Wszystko co chciałeś masz na tacy. Bon appetit.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...