BlueCraft Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Witam! Mam problem ze zrobieniem animowanego chodzenia w mojej grze. zrobiłem żeby widok był z góry(tj.w Margonem). I chce zrobić tak, że jak ludzik idzie w lewo, to jak przestanie iść, zostaje w pozycji obróconej w lewo. Narazie wyszło mi(nie używając GMLa) że ludzik idzie w lewo, a jak puszcze klawisz strzałki w lewo to obraca się w moją strone i dalej idzie w lewo:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 event z puszczeniem klawisza, dajesz tam speed na 0 i image_speed na 0, potem przy ponownym wciśnięciu strzałki wykona się ten klocek, który już dałeś, czyli pewnie speed i image_speed będzie na ileśtam ustawione. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sheriff99 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Zamiast używania eventu KEYBOARD czyli poszczególnych klawiszy, daj taki kod do eventu STEP: GML if keyboard_check(vk_up) //Jeśli zostanie wciśnięty klawisz(strzałka w górę) to {y-=4//y obiektu zmniejszy się o 4 czyli przesunie się o 4 w górę sprite_index=obrazek_w_gore} //(dajesz tutaj sprite bohatera obróconego w górę) if keyboard_check(vk_down) //Jeśli zostanie wciśnięty klawisz(strzałka w dół) to {y+=4 //y obiektu zwiększy się o 4 czyli przesunie się o 4 w dół sprite_index=obrazek_w_dol} //(dajesz tutaj sprite bohatera obróconego w dół} if keyboard_check(vk_left) //Jeśli zostanie wciśnięty klawisz(strzałka w lewo) to {x-=4 //x obiektu zmniejszy się o 4 czyli przesunie się o 4 w lewo sprite_index=obrazek_w_lewo} //(dajesz tutaj sprite bohatera obróconego w lewo if keyboard_check(vk_right) //Jeśli zostanie wciśnięty klawisz(strzałka w prawo) to {x+=4 //x obiektu zwiększy się o 4 czyli przesunie się o 4 w prawo</span></span> sprite_index=obrazek_w_prawo} //dajesz tutaj sprite bohatera obróconego w prawo</span></span></span></span></span> Potem napiszę Ci jak zrobić z tym obracaniem, ale jest to banalnie proste, więc się nie przejmuj, a radzę Ci używać kodu by gry lepiej działały i byś Ty był lepszym programistą. Edit: Dodaj do tego samego kodu to: GML if keyboard_check(vk_anykey) //Jeśli zostanie wciśnięty jakiś klawisz to {image_speed=1} //klatki obrazka zmieniają się z prędkością 1 if keyboard_check(vk_nokey) //Jeśli zostanie wciśnięty jakiś klawisz to {image_speed=0} //klatki obrazka zmieniają się z prędkością 0(czyli się nie zmieniają :P)</span></span></span></span></span></span> Wszystko co chciałeś masz na tacy. Bon appetit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się