Skocz do zawartości

AI


Danieo

Rekomendowane odpowiedzi

Hej ! Robie swoje pierwsze AI i napisałem taki skrypt:

GML
if distance_to_object(Leon_obj) <= 100

{

move_towards_point(Leon_obj.x,Leon_obj.y,3);

}

if distance_to_object(Leon_obj) <= 100

{

move_towards_point(Leon_obj.x,Leon_obj.y,3);

}

if Leon_obj.direction=0

{

sprite_index=Enemy_1_Right;

image_speed=0.4;

}

if Leon_obj.direction=180

{

sprite_index=Enemy_1_Left;

image_speed=0.4;

}

I problem tkwi w tym, że jak uruchomię grę testową to przeciwnika nie widać znika.

Przed dodaniem tego

GML
if Leon_obj.direction=0

{

sprite_index=Enemy_1_Right;

image_speed=0.4;

}

if Leon_obj.direction=180

{

sprite_index=Enemy_1_Left;

image_speed=0.4;

}

Wszystko działało, a ja nie wiem gdzie jest problem ( Kompiler tak samo nic nie wykazał )

Wszystko umieściłem w step.Mam GM:Studio.

Od południa rozkminiam co jest nie tak, i może ktoś z tych zaawansowanych powie mi w czym problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podałeś warunki, które odpowiadają tylko dwóm kątom - 0 stopni i 180 stopni.

Zmień direction=0 w pierwszym warunku na direction<180 i direction=180 w drugim warunku na direction>179 i będzie dobrze.

 

Skąd to 179? 180 :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...