Skocz do zawartości

Tibialike questions


Elevator

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzę grę podobną do pierwszych wersji Tibii. Zakładam, że nie wszyscy grali w Tibię, dlatego trochę przytoczę mój problem. Mam 2 ściany obok siebie, jak zrobić żeby znikały kontury (te czarne kreski) tej ściany (czytaj zmieniał się sprite) gdy jest ona obok ściany tego samego typu? Ale mimo to zostawały w rogach.

6rk18n.png

Jak widać, w zielonym kole jest perfekcyjnie, w czerwonym źle. Zakładam, że będzie to coś z kolizją albo distance_to_object, ale nic mi nie przychodzi do głowy.

 

Mam też drugie pytanie, lepiej taka grę robić na tilesecie czy na obiektach? Biorąc pod uwagę, że jeden taki blok ściany to jeden obiekt, to chyba obiekty bardziej obciążą komputer?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Filar Społeczności

Zależy jak sobie to rysujesz, najlepiej nie na milionie obiektów, a rysować samodzielnie.

 

Wtedy prosto, bo if( swiat[i-1] == "ściana" or świat[i+1] == "ściana" ) sprite_index = ściana_bez_konturów;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...