Moho Opublikowano 21 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Hi. Jak w temacie, pragnę zrobić by podczas skoku sprite obiektu zmieniał się odpowiednio do aktualnego położenia sprite, tzn: Player jest odwrócony w lewo (idzie w lewo), wykonuję skok sprite zmienia się na skok w lewo, a podczas opadania na sprite opadania w lewo. Analogicznie oczywiście ma to działać w prawą stronę. Pozwoliłem sobie skorzystać z kodu jednego z użytkowników: GML if (!keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right))or(sprite_index=skocz or sprite_index=skocz_lewo or sprite_index=skocz_prawo ) and !place_free(x,y+1) sprite_index=stoj if place_free(x,y+1) vspeed+=1 if (keyboard_check_pressed(vk_left))or(keyboard_check(vk_left)and (sprite_index=stoj or sprite_index=prawo)) and !place_free(x,y+1){ sprite_index=lewo }else if (keyboard_check_pressed(vk_right))or(keyboard_check(vk_right)and (sprite_index=stoj or sprite_index=lewo)) and !place_free(x,y+1){ sprite_index=prawo } if keyboard_check(vk_up) and !place_free(x,y+1){ vspeed-=10 if sprite_index=prawo{ hspeed=10 sprite_index=skocz_prawo }else if sprite_index=lewo{ hspeed=-10 sprite_index=skocz_lewo }else sprite_index=skocz } if keyboard_check(vk_left) and !keyboard_check(vk_right) and !place_free(x,y+1) and place_free(x-4,y) x-=4 if keyboard_check(vk_right) and !keyboard_check(vk_left) and !place_free(x,y+1) and place_free(x+4,y) x+=4 if keyboard_check(vk_left) and keyboard_check(vk_right) and !place_free(x,y+1) sprite_index=stoj Wszystko ładnie (nie licząc tego że nie ma opadania w dół, ale to już sobie dopiszę), niestety działa to tylko na płaskiej powierzchni, gdy próbuję wskoczyć np na bloczek player odlatuje w siną dal. Ktoś coś zaproponuje? Może jakiś inny przykład? Z góry dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się