Skocz do zawartości

znikający pocisk przy dotknięciu czegokolwiek


krzemo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was serdecznie,

 

przyniosłem dla was ciepły problem prosto z mojej kuźni, prawdopodobnie błachy ale nie mogę sobie z nim poradzić

 

 

 

 

chciałbym by wystrzelony pocisk przy kontakcie z czymkolwiek solid-nym znikał i odejmował 10 hp

 

warto zaznaczyć, że jestem nobem który operuje na klockach i ma podstawową wersję GM 8.1

 

 

 

 

(opcjonalne) co ja uczyniłem:

 

Event: step

 

klocek "check collision" z parametrami "self", 0;0, relative

 

start a block

 

code: hp=hp-10 z opcją "other"

 

destroy the instance z opcją "self"

 

end of a block

 

 

 

 

w efekcie tego kodu pocisk znika, hp się usuwa... lecz samemu pociskowi, pomimo wybrania "other" przy codzie "hp=hp-10"

 

 

 

 

chcę stworzyć taki inteligentny kod by przy każdym nowym przeciwniku zaoszczędzić sobie dodawania do opcji pocisku kolejnego eventu "collision (with new enemy)"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj to w evencie kolizji, oprócz klocka check collision.

Będzie hulać.

A co do oszczędzania lepiej zrób przeciwnikom parent. Przecież nie tylko oni będa solidni, prawda?

 

Jeśli nie wiesz o co chodzi z parentami:

Zrób obiekt "przeciwnicy", wszystkim przeciwnikom w "parent" w obiekcie (poniżej wyboru sprita i zaznaczarki 'solid') przypisz obiekt "przeciwnicy".

W pocisku wystarczy teraz kolizja z obiektem "przeciwnicy" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale przecież event collision musi być z czymś :< a ja właśnie chciałbym z czymkolwiek solid-nym

 

parentów nie znam, ale napisałeś że nie tylko wrogowie będą solidni... - prawda, ale u mnie niemal wszystko będzie zniszczalne, toteż niech pocisk znika i zadaje 10 dmg wszystkiemu co spotka. Niezniszalnym solidkom można dać po prostu hp=0 i niech sobie stoją nieśmiertelne

 

ps. zaskakująco szybko tu się odpisuje, jestem pod wrażeniem :o

 

EDIT: doczytałem teraz dalszy ciąg Twojej wiadomośći.. nie do końca rozumiem jak działają parenty, ale dziękuję, spróbuję

 

ten parent jest genialny!!! To wspaniałe rozwiązanie, mogę pod niego dołączyć dowolne zniszczalne obiekty i już "kula" wie, że ma na nich znikać! Najlepsze jest to, że nie muszę dawać żadnych specjalnych funkcji obiektowi "wrogowie" (czy raczej: zniszczalne). Obiekt ten może działać tylko jak spinacz, który łączy wszystkie zniszczalne obiekty. Gdy kula dotknie spinacza, znika. O to chodziło. Świetnie opracowane.

 

ten kto stworzył GM wspaniale wymyślił z tą funkcją. Jestem pod wrażeniem.

 

Jednocześnie jestem pod wrażeniem szybkiej odpowiedzi. Dziękuję Tobie serdecznie. Wracam do kuźni.

 

Posty połączone, zachęcam do zapoznania się z regulaminem - Uzjel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...