krzemo Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Witam was serdecznie, przyniosłem dla was ciepły problem prosto z mojej kuźni, prawdopodobnie błachy ale nie mogę sobie z nim poradzić chciałbym by wystrzelony pocisk przy kontakcie z czymkolwiek solid-nym znikał i odejmował 10 hp warto zaznaczyć, że jestem nobem który operuje na klockach i ma podstawową wersję GM 8.1 (opcjonalne) co ja uczyniłem: Event: step klocek "check collision" z parametrami "self", 0;0, relative start a block code: hp=hp-10 z opcją "other" destroy the instance z opcją "self" end of a block w efekcie tego kodu pocisk znika, hp się usuwa... lecz samemu pociskowi, pomimo wybrania "other" przy codzie "hp=hp-10" chcę stworzyć taki inteligentny kod by przy każdym nowym przeciwniku zaoszczędzić sobie dodawania do opcji pocisku kolejnego eventu "collision (with new enemy)" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 17 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 Daj to w evencie kolizji, oprócz klocka check collision. Będzie hulać. A co do oszczędzania lepiej zrób przeciwnikom parent. Przecież nie tylko oni będa solidni, prawda? Jeśli nie wiesz o co chodzi z parentami: Zrób obiekt "przeciwnicy", wszystkim przeciwnikom w "parent" w obiekcie (poniżej wyboru sprita i zaznaczarki 'solid') przypisz obiekt "przeciwnicy". W pocisku wystarczy teraz kolizja z obiektem "przeciwnicy" :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzemo Opublikowano 17 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2012 ale przecież event collision musi być z czymś :< a ja właśnie chciałbym z czymkolwiek solid-nym parentów nie znam, ale napisałeś że nie tylko wrogowie będą solidni... - prawda, ale u mnie niemal wszystko będzie zniszczalne, toteż niech pocisk znika i zadaje 10 dmg wszystkiemu co spotka. Niezniszalnym solidkom można dać po prostu hp=0 i niech sobie stoją nieśmiertelne ps. zaskakująco szybko tu się odpisuje, jestem pod wrażeniem :o EDIT: doczytałem teraz dalszy ciąg Twojej wiadomośći.. nie do końca rozumiem jak działają parenty, ale dziękuję, spróbuję ten parent jest genialny!!! To wspaniałe rozwiązanie, mogę pod niego dołączyć dowolne zniszczalne obiekty i już "kula" wie, że ma na nich znikać! Najlepsze jest to, że nie muszę dawać żadnych specjalnych funkcji obiektowi "wrogowie" (czy raczej: zniszczalne). Obiekt ten może działać tylko jak spinacz, który łączy wszystkie zniszczalne obiekty. Gdy kula dotknie spinacza, znika. O to chodziło. Świetnie opracowane. ten kto stworzył GM wspaniale wymyślił z tą funkcją. Jestem pod wrażeniem. Jednocześnie jestem pod wrażeniem szybkiej odpowiedzi. Dziękuję Tobie serdecznie. Wracam do kuźni. Posty połączone, zachęcam do zapoznania się z regulaminem - Uzjel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się