Skocz do zawartości

Algorytm poruszania się w tower defence


m97

Rekomendowane odpowiedzi

Wiem, że to proste, ale nie umiem napisać algorytmu poruszania się w tower defence.

Oto mój kod:

GML
if(kierunek == 1){

if (place_empty(x+16,y)){

if(kierunek != 1){

hspeed = 3

vspeed = 0

kierunek = 4

}

}

 

if(place_empty(x,y+32)){

if(kierunek != 3){

hspeed = 0

vspeed = 3

kierunek = 2

}

}

 

if(place_empty(x,y-16)){

if(kierunek != 2){

hspeed = 0

vspeed = -3

kierunek = 3

}

}

}

if(kierunek == 2){

if(place_empty(x-16,y)){

if(kierunek != 4){

hspeed = -3

vspeed = 0

kierunek = 1

}

}

 

if(place_empty(x,y-16)){

if(kierunek != 2){

hspeed = 0

vspeed = -3

kierunek = 3

}

}

if (place_empty(x+16,y)){

if(kierunek != 1){

hspeed = 3

vspeed = 0

kierunek = 4

}

}

}

 

if(kierunek == 3){

if (place_empty(x+16,y)){

if(kierunek != 1){

hspeed = 3

vspeed = 0

kierunek = 4

}

}

 

if(place_empty(x,y+32)){

if(kierunek != 3){

hspeed = 0

vspeed = 3

kierunek = 2

}

}

if(place_empty(x-16,y)){

if(kierunek != 4){

hspeed = -3

vspeed = 0

kierunek = 1

}

}

}

 

if(kierunek == 4){

if(place_empty(x,y+32)){

if(kierunek != 3){

hspeed = 0

vspeed = 3

kierunek = 2

}

}

if(place_empty(x-16,y)){

if(kierunek != 4){

hspeed = -3

vspeed = 0

kierunek = 1

}

}

if(place_empty(x,y-16)){

if(kierunek != 2){

hspeed = 0

vspeed = -3

kierunek = 3

}

}

}

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może byś tak powiedział co dokładnie dzieje się jak uruchamiasz ten kod to by sporo kminienia zaoszczędziło. ;P

 

E. W moim przekonaniu

if(kierunek == 1){

if (place_empty(x+16,y)){

if(kierunek != 1

 

1 i 3 linijka się wykluczają a mimo to jest to tu napisane ale po co skoro taka sytuacja nigdy nie wystąpi przecież nie może kierunek==1 i się nie równać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy włączam grę postacie nie chcą skręcać w jednym z czterech kierunków tzn. mogą poruszać się w trzech a kiedy trzeba poruszać w 4 kierunku zacinają się. Zależy to od ustawienia warunków w kodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...