m97 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Wiem, że to proste, ale nie umiem napisać algorytmu poruszania się w tower defence. Oto mój kod: GML if(kierunek == 1){ if (place_empty(x+16,y)){ if(kierunek != 1){ hspeed = 3 vspeed = 0 kierunek = 4 } } if(place_empty(x,y+32)){ if(kierunek != 3){ hspeed = 0 vspeed = 3 kierunek = 2 } } if(place_empty(x,y-16)){ if(kierunek != 2){ hspeed = 0 vspeed = -3 kierunek = 3 } } } if(kierunek == 2){ if(place_empty(x-16,y)){ if(kierunek != 4){ hspeed = -3 vspeed = 0 kierunek = 1 } } if(place_empty(x,y-16)){ if(kierunek != 2){ hspeed = 0 vspeed = -3 kierunek = 3 } } if (place_empty(x+16,y)){ if(kierunek != 1){ hspeed = 3 vspeed = 0 kierunek = 4 } } } if(kierunek == 3){ if (place_empty(x+16,y)){ if(kierunek != 1){ hspeed = 3 vspeed = 0 kierunek = 4 } } if(place_empty(x,y+32)){ if(kierunek != 3){ hspeed = 0 vspeed = 3 kierunek = 2 } } if(place_empty(x-16,y)){ if(kierunek != 4){ hspeed = -3 vspeed = 0 kierunek = 1 } } } if(kierunek == 4){ if(place_empty(x,y+32)){ if(kierunek != 3){ hspeed = 0 vspeed = 3 kierunek = 2 } } if(place_empty(x-16,y)){ if(kierunek != 4){ hspeed = -3 vspeed = 0 kierunek = 1 } } if(place_empty(x,y-16)){ if(kierunek != 2){ hspeed = 0 vspeed = -3 kierunek = 3 } } } Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 A może byś tak powiedział co dokładnie dzieje się jak uruchamiasz ten kod to by sporo kminienia zaoszczędziło. ;P E. W moim przekonaniu if(kierunek == 1){ if (place_empty(x+16,y)){ if(kierunek != 1 1 i 3 linijka się wykluczają a mimo to jest to tu napisane ale po co skoro taka sytuacja nigdy nie wystąpi przecież nie może kierunek==1 i się nie równać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 15 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Kiedy włączam grę postacie nie chcą skręcać w jednym z czterech kierunków tzn. mogą poruszać się w trzech a kiedy trzeba poruszać w 4 kierunku zacinają się. Zależy to od ustawienia warunków w kodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się