m97 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Czy jeśli mam 3 obiekty, z którymi kolizja wywołuje takie samo zdarzenie, to czy mogę zrobić 4 obiekt i dać pozostałym parent z 4 obiektem i sprawdzać kolizję tylko z tym 4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bedziom Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Mam jeszcze takie pytanie. Mam taki kod: GML if(plecak[zaznaczona,1] = pKamienny_polbloczek){ if(place_empty(mouse_x div 32*32, mouse_y div 16*16)){ if not (collision_rectangle(mouse_x div 32*32, mouse_y div 16*16,mouse_x div 32*32+31, mouse_y div 16*16+15,obj_character,1,-1)){ instance_create( mouse_x div 32*32, mouse_y div 16*16, oKamienny_polbloczek ) plecak[zaznaczona,4] -= 1 if(plecak[zaznaczona,4] = 0){ plecak [zaznaczona,0] = false//pusty plecak [zaznaczona,1] = pusty//sprite przedmiotu plecak [zaznaczona,2] = false//czy stackowalny plecak [zaznaczona,3] = 1//liczba stackowalnych przedmiotow plecak [zaznaczona,4] = 0//liczba przedmiotow w kratce plecak [zaznaczona,5] = 0//rodzaj } } } } Kod jest odpowiedzialny za stawianie klocka. Wszystkie klocki w mojej grze mają 32 x 32. Ten jako pierwszy ma 32 x 16 i są problemy ze stawianiem. Nie wiem dlaczego. Udało mi się ustalić, że za nieprawidłowe stawianie a raczej jego brak odpowiada linijka place_empty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2012 Kod jest odpowiedzialny za stawianie klocka. xD rozwaliło mnie to spróbuj zamiast place_empty dac collision takie samo tylko z innymi bloczkami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się