Bosu Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 1.Jak zrobić aby losowało mi liczbę od np. 100 do 1000, ale z ułamkami do setnych części np. 100.12, 545.23 itp. 2. Losowanie póki co mam zrobione sprite_index=choose(sprite,sprite) i tego typu. Przy włączeniu gry losuje mi sprite do obiektu, i teraz jak zrobić żeby wszelkie losowania były tylko na starcie gry i potem zapisuje je, żeby w ciągu gry się nie zmieniły np. przy przechodzeniu do innego roomu, albo inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Utermiko Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 1. funkcja random @EDIT GML x=random(900)+100 zwraca u mnie liczby z ułamkiem do setnych części :D jeśli chcesz na liczby całkowite to daj GML x=round(random(900)+100) 2. Wstaw gdzies to w create obiektu ktory pierwszy sie tworzy w grze GML global.ch=choose(sprie,sprite) A potem w create obiektu w ktorym chcesz zmienic sprite GML sprite_index=global.ch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 1.zamiast iradom_range random_range, jak i tak nie bedzie chodzi to losujesz druga liczbe: liczba=random_range(100,100) var liczba2; liczba2=random_range(0,99) liczba+=liczba2/100 2. event game start? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się