pawel_bmx Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Pisząc coraz to inne skrypty w mojej grze napotkałem na taki problem. Potrzebuje z jednej zmiennej wyciągnąć trzy ostatnie cyfry. Pierwsza zmienna służy do odtwarzania muzyki i nazywa się kolejno: music001.dat, music002.dat, music003.dat..., powiedzmy ze nazywa sie ona global.playing_music. Potrzebuje pobrać trzy znaki z tej zmiennej, a dokładniej numer utworu (001, 002, 003). Rozgryzłem to tak że jak do trzech różnych zmiennych pobiore osobno trzy cyfry z tych zmiennych to utworze czwartą która będzie całością, weźmy przykład z numerem music003: a1 = 0, a2 = 0, a3 = 3, więc moja zmienna a4 = a1*100 + a2*10 + a3. Tylko powstaje taki problem jak pobrać zmienne a1, a2 i a3? Próbowałem poleceniem string_pos(pozycja,zmienna), ale zawsze otrzymywałem wartość 0. String_length też mi nie pomoże bo zwraca tylko wartość długości zmiennej. Pomocy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 zmienna = real( string_copy( "music003.dat", 6, 3 ) ); Swoją drogą szkoda, że w GM nie ma wbudowanych wyrażeń regularnych. A co do string_pos to zwraca 0 lub 1 w zależności od tego czy dany tekst występuje w innym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_bmx Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Hehe, czyli juz wiem dlaczego string_pos() dawalo mi wartość zero :) Dzięki za pomoc. Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się