Jonek Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Prosze o takową pomoc.. chce zrobić gierke... z opcją logowania się.. i to pierwszy problem.. gdzie moge znaleść jakeis łatwe w zastosowaniu skrypty MSQL aby podczas logowania konta były pobierane z takowej bazy danych. Bo to też przydało by sie do zapisywania posiadanych itemów itp. przez bochatera... bo to ma być taka mała netowa gierka RPG Szukałem o tym na Forum Gamemakera ale takei tematy są już nieaktualne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek (Kamrat) Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 https://forum.gmclan.org/index.php?showtopi...90&hl=mysql Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 oo to też sieprzyda.. ael chodzi o to że niewiem jak nawet stworzyć takie połączenie... próbowałem oprzeć się na kilku Turtialach ale alob jakiśbłąd albo coś się sypie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 mam napisane pare skryptow do Mysql, wgraj tylko mysql do swojej gry i wrzuć dlla, a potem uzyj tego: Podłączanie if !gmsql_init() { operator_obj.error_message=jezyk_obj.bladgmsqlinit; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } else { if !gmsql_connect('adres_bazy','login_do_bazy','hasło_do_bazy','nazwa_bazy') { operator_obj.error_message=jezyk_obj.bladgmsqlconnect; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } return 1; } Sprawdzanie wersji gry if !gmsql_query('select version from version where version="'+string(global.version)+'"') { operator_obj.error_message=jezyk_obj.bladgmsqlquerry; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } if !gmsql_storeresult() { operator_obj.error_message=jezyk_obj.bladgmsqlstore; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } if gmsql_numrows()=0 { operator_obj.error_message=jezyk_obj.zlawersja; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } return 1; Rejestracja if !gmsql_query('select login from players where login="'+inputbox_reglog_obj.reglog+'"') { operator_obj.error_message=jezyk_obj.bladgmsqlquerry; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } if !gmsql_storeresult() { operator_obj.error_message=jezyk_obj.bladgmsqlstore; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } if gmsql_numrows()>0 { operator_obj.error_message=jezyk_obj.loginjuzistnieje; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } if !gmsql_query('insert into players(login,pass,room) values ("'+inputbox_reglog_obj.reglog+'","'+inputbox_regpass2_obj.regpass2+'","'+string(1)+'")') { operator_obj.error_message=jezyk_obj.bladgmsqlquerry; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } global.mplayname=inputbox_reglog_obj.reglog; return 1; Logowanie if !gmsql_query('select password from players where login="'+inputbox_login_obj.login+'"') { operator_obj.error_message=jezyk_obj.bladgmsqlquerry; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } if !gmsql_storeresult() { operator_obj.error_message=jezyk_obj.bladgmsqlstore; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } if gmsql_numrows=0 { operator_obj.error_message=jezyk_obj.loginnieistnieje; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } if gmsql_getvaluexy(0,0)!=inputbox_pass_obj.password { operator_obj.error_message=jezyk_obj.nieprawidlowehaslo; operator_obj.draw_window=1; instance_create(320,330,button_ok_obj); exit; } global.mplayname=inputbox_login_obj.login; return 1; ja tu mam od razu zaimplementowany własny system wywalania błędów ale po prostu olej kod który jest wykonywany w razie niespełnionego warunku (chyba wiesz o co chodzi). Wszystkie skrypty u mnie działają, takze jesli Tobie cos nie bedzie dzialac to masz cos zle z baza (np zly adres/login/hasło/nazwe lub nieutworzone tabele w bazie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Woooo wielkie ależ to wielkie dzięki!!!! nie oczekiwałem aż takiej odpowiedzi i to mnie cieszy :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 FAild to complite the Script O_o-- trudne zycie nooba. ehh ale wkońcu ucze się.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 yyy failed co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Co do MySQLa w GM to dam ci rade, ktora kiedys tez dostalem od Goomana - nie wszystkie serwery baz danych (w szczegolnosci te darmowe) obsluguja polaczenia z zewnatrz, wiec najpierw sprawdz czy takie polaczenie jest mozliwe, inaczej czeka cie zmiana serwa ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Quetzacotl niechciałbym nadużyć twojej pomocy ale jakisprzykład na gM6 bo zapewne źle to wszystko kompeltuje tam .. a serwer mam płatny na boo.pl więc jest chyba dobry :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 przykladu raczej nie zrobie bo to duzo czasu zajmuje, inputboxy i te rzeczy,a swojego silnika Ci nie dam bo tam jest masa innych rzeczy ktore by Ci skomplikowaly wszystko. Powiedz dokłądnie jaki blad Ci wyskakuje lub co nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Wszystkie skrypty dodaje i ustawiam aby zainicjowało gmsql_init... chodzi po prostu ze po dodaniu skryptu do połączenia i sprawdzanai wersji nei może skąplikować skryptu.. a potem jakoścośzrobiłem i ładnie poszło ale okazało sie zaś że gra po prostu mi się wyłancza od razu O_o Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2006 nie wiem co zle robisz, a juz w ogole nie rozumiem czemu Ci sie gra wylacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 COMPILATION ERROR in Script: gmsql_init Error in code at line 10: if !gmsql_connect('msql.boo.pl','jankes','xxxxx','jankes') at position 6: Unknown function or script: gmsql_connect Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 A wgrales skrypt MySQLa do GM i czy plik znajduje sie w folderze z odpowiednim DLLem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 if !gmsql_connect('msql.boo.pl','jankes','xxxxx','jankes') Nie powinno być czasem: if !gmsql_connect('mysql.boo.pl','jankes','xxxxx','jankes') ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Średnik po warunku? :blink: Aleś odwalił xP Ale nazwe serwera napisal na pewno zle ;] EDIT: na boo.pl pisze ze powinno byc sql.boo.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Nie miałem na myśli tego średnika xD . Dałem go z przyzwyczajenia głupiego :] . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Jakbyś nie zauważył to właśnie o niej napisałem :] EDIT: protest! on zrobil edita i moj post stracil sens! xP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Ano macie racej ale dalej nie działa.. to nie to... pokąbinuje z tym skryptem jeszcze.. a DLL napewno w dobrym miejscu.. tzn w katalogu z grą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 at position 6: Unknown function or script: gmsql_connect przeciez to jasne, ze nie wrzuciles skryptow gmsql do gry, musisz dac merge Twojej gry z silnikiem gmsql Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Ano juznie wywala błędu ale gra jednak się wyłancza.... :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quetzacotl Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 i wyłącza sie bez żadnego błędu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marmot Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Musiałeś coś w kodzie robionym przez siebie skopać :P . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Po prostu włancza sie ładuje.. i nagle znika.... zero błędu czy czegos takeigo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zakol Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Sprawdź czy masz odznaczone Abort on all error messages w ustawieniach gry. Jak z tym wszystko ok, poszukaj moze to ty popelniles jakis blad w kodzie, ktory wywala gre. Jak i to nie zadziala, to chociaz pokaz nam plik (exe'ca). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jonek Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2006 Odznaczone... Skrypt gmsql_init uruchamia sie po kliknieciu loguj sie... no i daje tego exeka .. sami zobaczcie.. a błędu nie moze byc bo nic nie ką binowałem w nim więc raczej nie napsociłem :P www.jankes.boo.pl/test.exe "Wyłancza", "kąbinowałem"... Sprawdź czasem Wordem co napisałeś, zanim wyślesz posta. Patrysław I Sory zza błędy ale jedną ręką siętrudno pisze :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się