taxi_driver Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Problem jest taki ze po pierwsze negacja jest opisana u nas jako operacja jednoargumentowa czyli np: GML ~zmienna powinna byc dla gml zrozumiala. Niestety tak nie jest. Gml rozumie negacje dopiero w instrukcji przypisania, tj GML zmienna=~zmienna Jednak tu pojawia sie pytanie, dlaczego zaprzeczeniem wartosci true jest wartosc -2 a nie 0??? Jak w koncu nalezy uzywac negacji w GML'u??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 zaprzeczeniem true jest 0, przynajmniej u mnie e: nie wiem, czy o to chodzi, ale: zmienna=!zmienna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 To akurat znalazlem w "kursie gml'a" Platyny | - OR bitowa suma logiczna (alternatywa) & - AND bitowy iloczyn logiczny (koniunkcja) ^ - XOR bitowa różnica symetryczna << - przesunięcie w lewo >> - przesunięcie w prawo [b] ~ - negacja bitowa[/b] tutaj: https://gmclan.org/index.php?czytajart=72 //edit chyba juz wiem o co chodzi. dla GML true to wcale nie jest 1 tylko.... 001 Czyli negujac true negujemy az 3 bity zamiast jednego. To zupelnie nie logiczne. Moglby ktos tam do kursu wstawic jakies krotkie wyjasnienie. Dzieki Karol320, zrobilem Twoim sposobem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Negacja binarna to nie to samo co negacja logiczna. GM określa liczby za pomocą zmiennoprzecinkowej liczby podwójnej precyzji, a najgorsze jest to, że GM przy operatorach binarnych liczby zmiennoprzecinkowe konwertuje na 64 bitowe liczby całkowite - ze znakiem oczywiście. Tak czy inaczej, 1 binarnie wygląda tak: 0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 = 1 Teraz, jeśli zanegujesz te 1 to otrzymasz: 1111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111110 = ~1 = -2 I to w sumie wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się