taxi_driver Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Opis problemu: potrzebuje przypisac zmiennej ID obiektu bedacego ponizej (y+1). Niestety zamiast ID zmienna po wykryciu obiektu o nazwie obj_hole_l_to_r pod podanymi wspolrzednymi przyjmuje niezmiennie -4 Nie wiem skad sie bierze ta wartosc bo numery ID zaczynaja sie przeciez powyzej 100tysiecy Kod ktory moim zdaniem ma odczytywac to ID: GML global.falling_delay=instance_position(x,y+1,obj_hole_l_to_r) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 -4 to noone, czyli brak obiektu w tej pozycji. Odsyłam do dokumentacji jeśli chodzi o działanie instance_position. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 -4 to noone, czyli brak obiektu w tej pozycji. Odsyłam do dokumentacji jeśli chodzi o działanie instance_position. i to ma byc pomocne? w dokumentacji czytalem ze instance_position zwraca id obiektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Lub jego brak, jeśli nic w tej pozycji nie ma - czyli noone aka -4. instance_position(x,y,obj) Returns the id of the instance of type obj at position (x,y). When multiple instances are at that position the first is returned. obj can be an object or the keyword all. If it does not exist, the special object noone is returned. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxi_driver Opublikowano 9 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 dzieki Tymon za podpowiedzi. Znalazlem w koncu, blad polegal na odczytywaniu miejsca o 5 pixeli innego niz oczekiwalem. Po poprawie funkcja zwraca wlasciwe ID :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się