Elevator Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 mam juz faktycznie AI mobow w platformowce skonczone tylko jest jeden problem, mam cos takiego GML { if obj_bohater.x>x then if place_free(x+3,y+0) { x=x+3 } if obj_bohater.x<x then if place_free(x-3,y+0) { x=x-3 } if obj_bohater.y<y then if not place_free(x+0,y+1) then vspeed=-5 jest to jeden obj dokladniej jeden potwor wstawiony do rooma kilka razy problem jest taki ze wszystkie maja ta sama predkosc(nie moge dac hspeed=0 przy kolizji bo nie maja hspeed) i jak sie zablokuja gdzies idac do bohatera to wchodza na siebie i efekt jest taki ze widac jakby byl tylko 1 bo maja te same x i y próbowałem dac mobowi solid ale wtedy sie blokowal przy kolizji z drugim mobem i jesli dobrze pamietam oba lecialy do gory? :sp_ike: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablo1517 Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 GML if (obj_bohater.x>x && place_free(x+3,y+0) && !collision_point(x+3,y,objMob,1,1)) { x=x+3 } if (obj_bohater.x<x && place_free(x-3,y+0) && !collision_point(x-3,y,objMob,1,1)) { x=x-3 } objMob to obiekt potworka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 8 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 dzięki zaraz sprawdze te dwa && to and? @edit ehh nie działa :f zombie sie nie ruszaja w ogl :f @e2 jednak dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się