Skocz do zawartości

Dziwne spadanie


MeloPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zabrałem się niedawno za tworzenie prostej gry i często napotykam się na głupawe błędy.

Tym razem mam taki problem, że gdy moja postać spada, to tuż przed wylądowaniem się zatrzymuje na ułamek sekundy i dopiero wtedy ląduje już w zwolnionym tempie.

Co zrobić, by nie było takiego efektu?

 

W create ustawiłem

GML
gravity=1;

A w kolizji hero z obiektem block ustawiłem

GML
move_contact_solid(270,4);

vspeed=0;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pobaw się z drugim argumentem funkcji move_contact_solid( 270 , 0 ); Ja daję albo 0 albo 1.

 

A teraz w ogóle moja wersja dla gier platformowych i daje znacznie więcej możliwości.

 

W step:

GML
motion_add( 270 , 0.2 );

 

w kolizji z blokiem czy czym tam chcesz:

GML
motion_add( 90 , 0.2 );

 

Teraz dopiero mi się przypomniało, że to działa tylko jeśli blok jest pod nami. Ale pobaw się po prostu z używaniem sił czyli motion_add i motion_set. Dzięki czemu można uzyskać bardziej rzeczywiste odwzorowanie fizyki.

 

Co do karolo to według mnie tam zamiast y+1 powinno być y+sprite_height albo coś podobnego. Ale to tylko spekulacje, bo nie mam już ochoty dzisiaj odpalać Game Makera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...