MeloPL Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Witam, zabrałem się niedawno za tworzenie prostej gry i często napotykam się na głupawe błędy. Tym razem mam taki problem, że gdy moja postać spada, to tuż przed wylądowaniem się zatrzymuje na ułamek sekundy i dopiero wtedy ląduje już w zwolnionym tempie. Co zrobić, by nie było takiego efektu? W create ustawiłem GML gravity=1; A w kolizji hero z obiektem block ustawiłem GML move_contact_solid(270,4); vspeed=0; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 step: if place_free(x,y+1)gravity=1 else gravity=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raalsky Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 Pobaw się z drugim argumentem funkcji move_contact_solid( 270 , 0 ); Ja daję albo 0 albo 1. A teraz w ogóle moja wersja dla gier platformowych i daje znacznie więcej możliwości. W step: GML motion_add( 270 , 0.2 ); w kolizji z blokiem czy czym tam chcesz: GML motion_add( 90 , 0.2 ); Teraz dopiero mi się przypomniało, że to działa tylko jeśli blok jest pod nami. Ale pobaw się po prostu z używaniem sił czyli motion_add i motion_set. Dzięki czemu można uzyskać bardziej rzeczywiste odwzorowanie fizyki. Co do karolo to według mnie tam zamiast y+1 powinno być y+sprite_height albo coś podobnego. Ale to tylko spekulacje, bo nie mam już ochoty dzisiaj odpalać Game Makera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 27 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2011 ja zawsze robie tak. zamiast gravity w step daje: if place_free(x,y+1)vspeed+=1 podloze daje na solid i w kolizji z podlozem: move_contact_solid(270,vspeed) vspeed=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raalsky Opublikowano 29 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2011 A ja oddam swój przykład: http://www.box.com/s/rbvjimvi03zvbc2pg39s Weź zobacz tylko co dałem w oBody w Step i w kolizji z oStatic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się