Skocz do zawartości

Obiekt wieloczęściowy


koziu

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

szukam jakiegoś dobrego rozwiązania do następującego problemu:

Chcę mieć obiekt, który składa się z części: (np. statek = żagle + kadłub z przodu, boku i tyłu) i chcę aby te części były niezależne od siebie (to jest, że żagiel na przykład może odpaść).

Jedynie do głowy przychodzi mi zrobienie takiego obiektu z kilku mniejszych o własnych Hit Pointsach i poruszanie go wobec "ojca" (tj. kadłuba) co step aby zachował relatywną pozycję. Ktoś ma lepszy pomysł jak coś takiego zrobić?

 

Problemem przy takim rozwiązaniu jest między innymi to, że jak takie statki się nałożą (przepływają obok siebie) to będzie to wyglądać dziwnie ze względu na kolejność tworzenia obiektów (np. żagiel statku 2 przesłoni statek 1, a kadłub statku 1 przesłoni kadłub statku 2).

 

Pozostaje jeszcze pytanie o wydajność takiego rozwiązania... chciałbym aby takich obiektów "matek" było sporo.

Pozdrawiam,

Koziu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...