hans1121 Opublikowano 15 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2011 Witam. Pracując nad grą natknąłem się na mały problem, z którym nie potrafie sobie poradzić. Mianowicie, po wciśnięciu klawisza "C" chcę, żeby ukazywał się sprite/obj (w moim przypadku jest to obiekt) na środku ekranu (tzn. wyśrodkowany pod względem miejsca, gdzie przebywa bohater). Ma to być coś w rodzaju karty postaci. W podobny sposób chcę, żeby wyświetlały się tam informacje globalne (które są modyfikowane na podstawie eq etc) na temat poziomu bohatera, jego siły etc. Mam kod który działa gdy stoi w miejscu (tzn. nie ma applies to object). Jak daje żeby dane wyświetlały mi się na obiekcie, to albo nie widać tych wartości (w create), albo nie widać sprite obj. karty postaci/tła (w draw). Na pewno jest na to jakieś rozwiązanie, ale jakie? Bawiłem się w depth, nie pomogło, nie chcę żeby przerzucało do oddzielnego room'a, o ile to nie bd koniecznie. Dodatkowo bd chciał tam umieścić dodatkowe obiekty odpowiedzialne za podwyższanie statystyk, ale to już jak uporamy się z tymi napisami. Dzięki za pomoc ^^ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 FAQ punkt 22. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans1121 Opublikowano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc wszelakie pytania bd zadawać tutaj, o ile modzi nie zgłoszą sprzeciwu ;) Więc tak. Kiedy mój bohater wbije na kolejny poziom, dostaje załóżmy 3 punkty global.nauka Wówczas, jeśli wcisne sobie c otworzy mi sie obj_karta_postaci, gdzie mam dane draw z nazwami współczynników (siła etc) oraz o ile global.nauka >0 - utworzą się obiekty typu obj_siła_awans, które znikną o ile global.nauka <=0 Problem pojawia się właśnie z obiektami awansu. Chciałbym, żeby po kliknięciu na przykładowy właśnie obj_siła_awans wykonywało się: global.sila +=1 global.nauka -=1 Nie wiedzieć czemu, zazwyczaj wyrzuca mi punkty nauki na minus, dodając strasznie dużo do wybranego współczynnika. Próbowałem na różne sposoby, ale coś mi nie wychodzi. Chcę tak - klikam raz, dodaje współczynnik, odejmuje nauke, klikam ponownie, dodaje współczynnik, odejmuje nauke, punkty nauki się kończą, wtedy działa operacja w step u bohatera i obiekty awans sa usuwane. System tworzenia i usuwania obiektów typu awans mam w step dla obiektu bohatera, tak samo jak operacje na współczynnikach (czyli np. wyliczenie max hp), całe global.nauka, global.sila i ta cala reszte mam na oddzielnym skrypcie. Domyślam się że rozwiązanie jest banalne, myślę że popełniam gdzieś jakiś mały błąd, który tyle mnie kosztuje. Z góry dzięki za podpowiedzi :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Jesli ci global.nauka wywala na minus to daj warunek ze global.nauka musi byc > 0 (wiem ze przycisk znika, ale i tak). Poza tym klikniecie daj na left pressed zamiast left button (żeby nie można bylo trzymac klika / nie dawalo nam np. 2 pkt przy kliku przypadkiem). -> jeśli chcesz to bardziej "zabezpieczyc" zawsze mozesz dac zmienna i tylko jesli bedzie ona wynosic 1 to bedziesz mogl kliknac na przycisk, przy kliku ustawiana na 0 a potem alarmem po np. 0,5 sek przywracana na 1, ale myślę ze jest to tu zbedne i sam dobry event pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans1121 Opublikowano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Z warunkiem, to chodzi o coś takiego, nie? obj_bohater w step if (global.nauka < 0) { global.nauka = 0 } A zmienna tak: w obj_awans_siła w create --> bonus=1 w left pressed: if bonus=1 { global.sila += 1; global.nauka -= 1; bonus=0 alarm[0]=1*room_speed } i w alarm[0] --> bonus=1 Tak zrobiłem. Wyszło tak, że o ile punktów nauki nie mam już na minusie, o tyle po kliknięciu potrafi mi się współczynnik nawet o 30 powiększyć, pożerając przy tym wszystkie 3 punkty nauki dostępne z awansu ;p I dalej nie wiem jak to ugryźć ;/ Możliwe, że to musi być jakiś specjalny event myszki, próbowałem już paru opcji i nic. Dodam jeszcze, że wzorowałem się z systemem współczynników z tąd "Przykład rpg", przystosowując go do swoich potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saus Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Jesli ci global.nauka wywala na minus to daj warunek ze global.nauka musi byc > 0 Nie dałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hans1121 Opublikowano 17 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 Kurde, i nie wiem jak dać ten warunek "musi". Chodzi może o to if + testy true/false? ///edit Z olbrzymią pomocą sausa zrobiłem tak, że klikając na obiekt awansu, dodaje współczynnik o tyle, ile ma wolnych punktów nauki, nie zniżając ich jednocześnie do poziomu poniżej zera. Teraz problem polega na tym, że po jednym kliknięciu zamiast dodawać 1 punkt współczynnika, dodaje ich tyle, ile ma punktów sp. Ktoś wie co może być nie tak? Jakieś sugestie? Z góry dziękówa xD ///edit2 No i saus dopomógł ostatecznie xD Tworzenie awansu dałem w stepie bohatera (więc tworzyły się przez cały czas nowego obiekty awansu zawsze, kiedy punkty nauki były powyżej zera), tymczasem ich tworzenie należało wrzucić do create obiektu karty postaci, a usuwanie osobno do każdego z nich. Z góry wielkie podziękowania dla sausa, który popchnął mój projekcik kawałek do przodu :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się