m97 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 Witam, zacząłem pisać mój pierwszy plecak. Oto kod odpowiedzialny za przenoszenie obiektów w plecaku do różnych kratek przez użytkownika(ten kod nie jest skończony on jedynie ma niszczyć obiekt w danej kratce): GML d = 0 if(otwarty = true){ if mouse_check_button(mb_left){ while(d < 25){ x = mouse_x div 32*32 y = mouse_y div 32*32 if(x = view_xview+224+(d*32)){ if(y = view_yview+160+((25/5)*d)){ if(plecak[d,0] = true){ plecak[d,1] = sprite15 plecak[d,0] = false } } } d += 1 } } } d = 0 Problem w tym, że kod niszczy mi w plecaku tylko obiekt znajdujący się w pierwszej kratce a innych nie chce. Nie wiem dlaczego tak się dzieje. plecak[d,0] - dwuwymiarowa tablica plecaka. Pierwsza liczba to numer kratki a druga to : 0 - plecak pełny lub pusty true / false 1 - sprite obiektu w danej kratce sprite15 - jest to sprite stosowany gdy w kratce nie ma żadnego obiektu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 if(y = view_yview+160+((25/5)*d)) ta linijka jest zła. Pierwsza klatka to 0. czyli 224,160. W drugiej klatce masz już pozycje 224+32,160+5 :) Sprobuj: Może nie działać, nie chce mi sie myslec... GML if(x = view_xview+224+(max(1,zaokraglenie_w_dol(d/ilosc kratek w poziomie))*(d*32)){ var omg; if zaokraglenie_w_dol(d/ilosc kratek w poziomie-1)=0 then omg=d else omg=d mod ilosc kratek w poziomie if(y = view_yview+160+omg){ } } EDIT: jesli jest wiecej niz jeden rzad w pionie, to linijka z if x=... tez jest zla :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m97 Opublikowano 30 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2011 W moim folderze pod nazwą "tajemniczy labirynt" zamieściłem projekt z plecakiem który nie za bardzo działa. Problemy są między innymi podczas przechodzenia do innych pokoi. Czy ktoś mógłby przejrzeć mój projekt i naprawić błędy. Byłbym wdzięczny.tajemniczy labirynt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się