Skocz do zawartości

jeszcze raz widoki


Rekomendowane odpowiedzi

temat był już poruszany i został częściowo wyjaśniony. (game makerem zajmuję się... ledwie chwilę i mam sporo problemów).

chodzi o obiekty, które pozostają zawsze w tej samej pozycji , mimo ruchu mapy (w tym przypadku). Było podane jak to rozwiązać z vidokami, oki, działa, ale w momencie, kidey klikam na inny obiekt i w tym obiekcie opisane jest zachowanie, ale w momencie, kiedy chciałbym wypisać tekst i zwartość zmiennej i żeby to było w tym samym miejscu, (pomimo moich prób napis wyskakuje ciągle w pozycji 0,0, mimo, ze zmienna x=view_xview+360, no i wogóle się nie porusza.

Chodzi mi o to, jak zrobić żeby to było ciągle odświerzane, z panelem (jak w strategiach ) też mam problem, bo mie się to pieruństwo ruszać nie chce.

Kiedy mam po mapie rozmiszczone różne obiekty miejsc i klikne na nie to opis tych miejsc działa świetnie, ale to co napisałem wcześniej ni chusteczki.

 

Prosze o pomoc, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o sprite, ale o obiekt. Po za tym w momencie, kiedy nie mam zadeklarowanego odświeżania (nie mam pojęcia jakiego i jak to zrobić, z alarmami jjuż próbowałem), po przesunięciu postaci obiekt pozostaje nadal w pozycji wyjściowej (tj, wg mapy, nie ekranu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, daj więcej szczegółów. Zrozumiałem to tak: Masz objekty na mapie, poruszają się one z viewami, ale gdy klikasz na objekt napis pojawia się na pozycji 0,0 mim że piszesz x = view_xview + 360. A nie powinno być tak: (x = view_xview[0] + 360) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jeszcze nie to, może opiszę całość, jak wygląda, a jak bym chciał co by wygladało:

jest mapa (oczywiście;), na niej rozłożone sa punkty miejsc, kiedy się na nich kliknie lewym przyciskiem myszy, postać bohatera przenosi się w tamto miejsce. jednocześnie nazwa tego miejsca (obiekt graficzny) wyświetlają się na górze ekranu w środku (view_xview+100 działa bez zarzutu w czystej postaci-jest przypisany do obiektów miejsc, w które się klika)

jednocześnie chciałbym, aby napis ("liczba demonów" + zmienna 'ilosc_demonow') był wyświetlany na pozycji napis:(0,360), zmienna:(20,360), na panelu (obiekt).

 

no i własnie jest teraz problem, jak mam to zrobić, bo nawet po przypisaniu instance_create(....) pod przycisk lewy myszy w obiekcie miejsca nic nie daje...

a nawet gdyby dawał, to jak zrobić, żeby w momencie, kiedy bohater przesuwa się płynnie (jak to w strategiach, ten napis nadal był w miejscu na ekranie, nie mapie

 

mam naddzieję, że udało mi się to opisać w miare dokładnie i czytelnie :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...