karolo320 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Siema. Chciałbym zrobić tak, że po wciśnięciu przycisku I odpala mi się eq, a przy drugim kliknieciu wylacza. I mam taki kod: GML if widoczny{ while(true){ if keyboard_check_direct(ord('I')){ widoczny=false break; } } }else if keyboard_check_direct(ord('I')) widoczny=true Ale eq stacze. (pojawia się i zaraz znika) I jak to teraz zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ka21k Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Spróbuj wstawić : GML if keyboard_check_released(ord('I')) zamiast GML if keyboard_check_direct(ord('I')) Powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OriPL Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 a nie prosciej coś w stylu: GML if keyboard_check_pressed(ord("I")) then widoczny=!widoczny; Przy każdym naciśnięciu zmienna "widoczny" będzie przeskakiwać pomiędzy true a false... bez żadnych pętli itp... a później to już tylko w draw sprawdzasz czy true jeżeli tak to rysujesz :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Wasze rozwiązania mogłyby działać, ale tam jest while(true), bo chcę zastopować całą grę poza eq. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 to zamiast tej petli ktora zastopuje takze ten obiekt daj instance_deactive_all(1), tylko koniecznie daj 1 w argumencie, wtedy zdeaktywowane bedzie wszytsko procz samego eq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudy Opublikowano 21 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 W GM można w ogóle użyć while(true)? Przecież kod musi działać jednocześnie np na draw i step (GM operuje na modelu zdarzeniowym), jeśli damy taką pętle np w step to wszystkie inne zdarzenia przestaną być wykonywane (jak odrysowanie w draw). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2011 Ok dzięki, wykorzystałem pomysł TheMarcQ i OriPL. Zamykam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi