Skocz do zawartości

Zablokowane 39dll synchornizacja obiektów na planszy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzisiaj mój problem polega na tym że nie wiem jak zsynchronizować skrzynki na mapie... mam na planszy np 4 skrzynie które może kontrolować gracz poprzez przepychanie je... no ale jak popchnę jedną skrzynke i wyśle dane że zostałą ona popchnieta to w drugim kliencie jak przypisać odpowiednią skrzynie ??

 

Może trochę prościej...

mamy 4 skrzynie na mapie, jedna na północy, druga na południu i kolejne na wschodzie i zachodzie... i teraz popycham sobie tą północną i jak przypisać wysłane dane północnej skrzynce bo to właśnie ona a nie cała reszta przesunęła się u drugiego gracza na drugim końcu świata (albo chociaż w drugim pokoju ^^)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodaj po prostu, ktora skrzynia zostala przesunieta...

 

Edit:

albo wytłumaczę...

 

W creacie obiektu od połączenia tworzysz skrynie, zapisując je w tablicy:

GML
skrzynia[0]=instance_create( /* argumenty chyba znasz */ ); //wschod

skrzynia[1]=instance_create( /* argumenty */ ); //zachod

skrzynia[2]=instance_create( /* argumenty */ ); //polnoc

skrzynia[3]=instance_create( /* argumenty */ ); //poludnie</span></span></span>

 

Wysyłajac dane dodajesz:

GML
// twoje costam z id wiadomosci

writebyte( /*id skrzyni (nasze 0, 1, 2, 3)*/ );

// dane dot. nowego polozenia skrzyni przesuwanej</span></span>

 

Tylko potem nie zapomnij odczytac po odbiorze :)

GML
var idskrzyni;

idskrzyni=readbyte();

// to, co masz na przesuwanie, tylko zamiast nazwy obiektu skrzyni uzywasz skrzynia[idskrzyni]</span></span></span>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie... ale jak ;o jak wszystkie skrzynki to te same skrzynki (w sensie obiekty) a jak dam w kodzie with(obj_box) {x = read... y = read...} to wszystkie skrzynki warpną mi sie do tego puktu... bo zadziała na wszystkie... a mnie własnie chodzi o to żeby je rozdzielić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ohhh dzięki za podpowiedz, rozwiązałem to mniej wiecej po twojemu tyle że nie tworzyłem żadnych tablic tylko poprostu przesyłam "ID" danego obiektu, jako iż te obiekty są już na mapie i raczej nie ma szans zeby coś zmieniło ich id wiec wszystko będzie działać :) Dziex jak by było jakieś THX to bym dał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...