eXcLiFe Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Witam Mam prośbę, a zarazem pytanie... W jaki sposób mam zwiększyć ilość fps w mojej grze http://www.gmclan.org/up652_4_aw2es.html wiem że przede wszystkim to optymalizacja kodu ale nie bardzo mam pomysły jak to zrobić. Stąd moja prośba mianowicie proszę oblukajcie co można tam zoptymalizować aby zwiększyć liczbę fps, poza tym wdaje mi się że może być to całkiem dobry przykład dla Newbite :P o ile jakoś to z waszą pomocą poprawie :D Z góry dzięki za hlp Pozdro eXcLiFe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 18 Lipca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Zapuść wersję tylko z planszą, bo przesuwam grę właściwą na początek, żeby nie czekać, i jakieś zmienne są niezdefiniowane, a mi się nie chce ich szukać. ;) Poza tym główny błąd jaki popełniasz, to wprowadzanie eventów obiektom, które nie powinny nic mieć, np. bronie. Powtórzę jeszcze raz pewną zasadę: pełny efekt zdarzenia kolizji między obiektem A i B powinen znajdować się w tym obiekcie, którego populacja jest najmniejsza. Krótko mówiąc zdarzenie kolizji powinno być w graczu. Poza tym po co rozdzieliłeś obie bronie na 2 obiekty. To powinien być jeden, który w create ma generowaną indywidualność, np. parametry, indeks sprita itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 18 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Ok poprawie to ale i tak według mnie niewiele to pomoże ... A co do nie zdefiniowanych zmiennych to wiem o tym. One dopiero będą później zrobione ... najpierw FPS :unsure: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 18 Lipca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Eh, zapodajesz do poprawki, a potem jęczysz. Znasz takie przysłowie "ziarnko do ziarnka, a uzbiera się marka"? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 18 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Tak znam ale mi bardziej chodziło o optymalizacje kodu z broniami bo nie bardzo coś mi się to widzi i nie wiem czy lepiej zrobić ściany jako 1 obiekt czy dużo obiektów ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 18 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Najlepiej napisz całą grę na 1 obiekcie :P Ile FPS zyskasz!!!11one Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 18 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Tak tak :P Jeszcze tego by mi brakowało ale wiesz Tymon nie ma rzeczy nie możliwych do wykonania :D a zresztą co ja się będe przejmował FPS, ja mam 30 klatek na athlonie 2000+ @ 3000+ a kumpel na duronie 900 28 klatek, bez blokady na kompie brata PIV 3100 @ 4100 dochodzi do 270 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 18 Lipca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Powprowadzam zmiany ile się da i ile mi starczy czasu. Poza tym źle testujesz. Od czego masz czerwony guzik uruchamiający debugger, a w jego menusie set speed? Dajesz na 999 i testujesz. Ja mam u siebie okolo 80 fps na a3000+ z 7800gtx. To jest bardzo zly wynik jak na taka gre. I ogolnie jak cos tworzysz, to wlasnie rob cos takiego, ze przed dodaniem jakiegos ficzersa sprawdzac ile klatek fps wyciaga ogolnie gra, a po dodaniu ile. Jesli bedzie za duzy spadek, to musisz dana rzecz zoptymalizowac. Poza tym niestesty, ale musisz znac newralgiczne punkty GM'a i wiedziec co moze jaki spadek predkosci spowodowac. Ja jak cos robie, to od razu ustalam sobie ile klatek fps na cos tam moge przeznaczyc. Sadze, ze z twojej gierki uda mi sie wycisnac przyrost 400% szybkosci. ;P Ona na moim kompie powinna wyciskac minimum 300 fps. Czas zawalczyc. :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 18 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Ta gra to naprawde prawdziwe wyzwanie dla najlepszych na GMC :D ciekawe czy komuś uda się pobić twój wynik, może zrobimy taki mały konkurs :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filar Społeczności Ranmus Opublikowano 18 Lipca 2006 Filar Społeczności Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Na moje oko, to przerabiasz jakis nie swoj silnik. Nie zapuszczę plikiem z poprawkami, bo popsułem parę rzeczy :D Dam parę hintów: 1) W wielu obiektach pozostawiłeś eventa begin step z warunkami, ktory nic nie robi. Wywalic wszystko 2) Tak jak wczesniej napisalem, skrzynki, sciany itd. nie powinny miec zadnych eventow step i kolizji. Poprzesuwaj to wszystko. Wtedy bedziesz mial juz zysk wydajnosciowy rzedu 200% Poza tym sa różne anomalie w stylu sprawdzania skrzynkom i beczkom w stepie czy energie maja ponizej 0, a jesli tak, to zniszczyc obiekt. Przeciez wystarczy w akcji odejmowania energii (np. przy kolizji) dopisac ten warunek i gotowe. :/ A dobra, masz i popatrz co zmienilem: https://gmclan.org/up1_3_aw2es.html Skrzynki nie dzialaja, bo juz mi sie nie chcialo tego naprawiac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eXcLiFe Opublikowano 18 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 Wielkie dzięki za pomoc postaram się już coś z tym wykombinować. Silnik gry jest w 90% mój poza krwią i ogólnie kilkoma rozwiązaniami ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się