Matt3 Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Witam jestem tu nowy i zamierzam zrobic gre z widoku a'la gta2. Gra mianowicie ma byc wyscigowa tylko, ze chcialbym tez dac tam policje i znalazlem taki dobry tutorialik apropo tego, tylko ze tam jest zamiast policji rakiety i bylo by wszystko dobrze gdyby nie to ze niewiem gdzie ten caly skryt mam dac do jakiego eventu czego, bo raz pisze caly script a raz tylko kawalek i ze to do create trzeba to dac. Mogly mi ktos to wytlumaczyc dla barrrrrdzo poczatkujacego ;) jezeli chodzi o GML tu trza kliknac zeby zobaczyc ten przyklad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PRT Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 if (instance_exists(cel)){ target_x=cel.x; target_y=cel.y; var d,i; d=15; for (i=0; i<d; i+=1;){ distance=point_distance(x,y,target_x,target_y); time=abs(distance/maxspeed); target_x=cel.x+time*cel.hspeed; target_y=cel.y+time*cel.vspeed; } motion_add(point_direction(x,y,target_x,target_y),1); if (speed>maxspeed){ speed=maxspeed; } } else { instance_destroy(); } Ja sprobowałem tak i wyszlo ;] W obiekcie rakiety w evencie STEP daj klocek z kodem i wpisz tam to i zmien tak : cel na nazwe swojego obiektu, do ktorego ma zmiwrzac rakieta maxspeed na cyfre, ktora oznacza maksymalna prędkość rakiety Powinno śmigac tlykojak wstawisz zamiast rakiety samochód to nie wiem jak zrobic , żeby omijał inne rzeczy, bo ta rakieta lata nad wszystkim ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt3 Opublikowano 18 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 A propo tego skryptu to napewno nic nie trzeba jeszcze wpisywac np. w create rakiety????? i ktore maxspeed trzeba zmienic zeby to dzialalo to if (speed>maxspeed){ czy to speed=maxspeed; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matt3 Opublikowano 18 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2006 if (instance_exists(cel)){ target_x=cel.x; target_y=cel.y; var d,i; d=15; for (i=0; i<d; i+=1;){ distance=point_distance(x,y,target_x,target_y); time=abs(distance/maxspeed); target_x=cel.x+time*cel.hspeed; target_y=cel.y+time*cel.vspeed; } motion_add(point_direction(x,y,target_x,target_y),1); if (speed>maxspeed){ speed=maxspeed; } } else { instance_destroy(); } Ja sprobowałem tak i wyszlo ;] W obiekcie rakiety w evencie STEP daj klocek z kodem i wpisz tam to i zmien tak : cel na nazwe swojego obiektu, do ktorego ma zmiwrzac rakieta maxspeed na cyfre, ktora oznacza maksymalna prędkość rakiety Powinno śmigac tlykojak wstawisz zamiast rakiety samochód to nie wiem jak zrobic , żeby omijał inne rzeczy, bo ta rakieta lata nad wszystkim ;] no juz sobie poradzilem z tym max speedem ale mam pytanie czy u ciebie tez tak jest ze sie ten obiekt rakieta wogole nie obraca tylko caly czas leci tak jak jest ustawiona na spricie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się