Owex Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 Witam. Otóż chcę zrobić, by mój char po zderzeniu z "grzybem" (pomysł z mario :D) stracił jedno życie. Zrobiłem obiekt "licznik" i ustawiłem mu w create "set the score to 0", "set lives to 5" i "set the health to 5" (health jest mi potrzebny w czymś innym). W colision chara z grzybem dałem kod: GML if (lives >= 1) { show_message ("Straciłeś jedno życie! Spróbuj zacząć jeszcze raz! :]"); lives-=1; room_restart() transition_kind=5; } else { show_message ("Straciłeś już wszystkie życia! Jeśli chcesz, możesz powtórzyć grę :]"); game_restart() transition_kind=7; } A po rozpoczęciu rundy od nowa... życia się odnawiają.. Otóż chodzi mi o to, by po przejściu do innego rooma lub rozpoczęciu od nowa bieżącego, nie odnawiały się ani życia, ani zdrowie ani punkty (po rozpoczęciu gry od nowa mają się odnawiać). Jak to zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karolo320 Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 zamiast ustawiać to w create ustaw w game start Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 bo masz room_restart(); Przed wejściem do rooma ustawiaj zmienne lives. Nie będą wtedy ustawiane od nowa przy starcie rooma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się