Skocz do zawartości

Życia


Owex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Otóż chcę zrobić, by mój char po zderzeniu z "grzybem" (pomysł z mario :D) stracił jedno życie. Zrobiłem obiekt "licznik" i ustawiłem mu w create "set the score to 0", "set lives to 5" i "set the health to 5" (health jest mi potrzebny w czymś innym). W colision chara z grzybem dałem kod:

GML
if (lives >= 1)

{

show_message ("Straciłeś jedno życie! Spróbuj zacząć jeszcze raz! :]");

lives-=1;

room_restart()

transition_kind=5;

}

else

{

show_message ("Straciłeś już wszystkie życia! Jeśli chcesz, możesz powtórzyć grę :]");

game_restart()

transition_kind=7;

}

A po rozpoczęciu rundy od nowa... życia się odnawiają.. Otóż chodzi mi o to, by po przejściu do innego rooma lub rozpoczęciu od nowa bieżącego, nie odnawiały się ani życia, ani zdrowie ani punkty (po rozpoczęciu gry od nowa mają się odnawiać). Jak to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...