Danielus Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Robię pewną gre i potrzebna mi pomoc. Moje pierwsze pytanie to jak zrobć pole widzenia wroga i jeśli bohater wejdzie w to pole to on(wróg) ruszy do ataku. Drugie jest naprawde banalne(ale dotąd nie było mi to potrzebne): jak zrobić aby bohater po dotarciu do końca mapy zatrzymał sie i nie wyszedł poza nią. I ostatnie: Czy zakończenie jednej animacji może rozpocząć drugą?? np. drwal ścina drewo i po zakończeniu animacji ścinania rozpocznie sie animacja upadającego drzewa. Za pomoc z góry dziękuje :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Pole widzenie robi się po przez sprawdzenie odległości do gracza :) Szukaj na forum. Chodzi o wychodzenie poza rooma? Proste x = min(max(0,x),room_width); y = min(max(0,y),room_height); Można zrobić to inaczej. Np jeśli drwal nazbiera n drzewa to drzewo zostaje zniszczone (odtwarza się animacja udadającego drzewa). Napisać kod? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 17 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Bardzo bym prosił :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Może to wyglądać tak: if (??) { //Warunek jesli scina drzewo if alarm[0] < 200 { alarm[0] += 1; sprite_index = animacja_sicnania_drzewa_przez_drawala; } else { i = instance_nearest(x,y,obiekt_drzewa); i.sprite_index = animacja_upadania_drzewa; } } else { alarm[0] = 0; } Oczywiście trochę sprawa się komplikuje jeśli drwal musi odnieść zebrane zasoby do np. bazy etc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 17 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Dzięki. Z zaniesieniem do bazy to już sobie poradze bo gdy skończy sie animacja ściętego dzea to drwal jeszczxe raz musi podejść do drzewa i wtedy zamienie normalnego drwala w drwala niosącego drewo. Niem moge znaleźć odpowiedzi na pierwsze moje pierwsze pytanie. Co mam wpisać aby wyszło to czego szukam??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tymon Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 :) Sprawdzasz odległość if point_distance(x,y,xx,yy) <= odleglosc { ... } Tylko podmień sobie zmienne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Danielus Opublikowano 17 Lipca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 Jeszcze raz dzięki :) . Jeżeli gra bedzie warta uwagi to dam Cie do creditsów :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się