Skocz do zawartości

przenoszenie itemow a dorownanie do plecaka


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Korzystam z któregoś z przykładów plecaka (nawet nie pamiętam którego) zamieszczonego na tym forum i mam jeden problem.

 

W obiekcie, ktory ma być przeniesiony do paska mam taki kod:

 

Event left pressed

GML
if (global.plecak11=false) //jezeli plecak1 jest pusty to przedmiot jest przenoszony do plecaka1

{

x=sru1.x

y=sru1.y

global.plecak11=true // zmienna informujaca, ze plecak1 jest pełny

}

 

else

 

if (global.plecak22=false)

{

x=sru2.x

y=sru2.y

global.plecak22=true

}

 

else

 

if (global.plecak33=false)

{

x=sru3.x

y=sru3.y

global.plecak33=true

}

 

else

 

if (global.plecak44=false)

{

x=sru4.x

y=sru4.y

global.plecak44=true

}

 

I jeśli klikam to przenosi mi obiekt tam gdzie jest kratka, ale jeśli klatka się poruszy (jest dorownana do viewa) to obiekt zostaje.

Mógłby ktoś pomóc? Wiem, ze trzeba x i y zdefiniować w stepie, ale nie umiem tego zrobic w tym kodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten kod co podałeś jest poprawny (choć można by było to zapisać w kilkunastu linijkach zamiast w kilkudziesięciu) tu pewnie chodzi i rysowanie sprita itemu. Podaj inny kod i pisz polskie znaki w wyrazie "dorównanie" nie wiem czy to jakiś twój slang czy co ale naprawdę źle się to czyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

GML
//wrzuć to w draw itema

x=view_xview+iks

y=view_yview+igrek

draw_sprite( sprite_index, image_index, x, y)

GML
//create obiektu itema

iks=x

igrek=y

powinno działać

 

a jak nie to pokombinuj trochę z mouse_x mouse_y, lub z Event left pressed

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...