karolo320 Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Witam. Korzystam z któregoś z przykładów plecaka (nawet nie pamiętam którego) zamieszczonego na tym forum i mam jeden problem. W obiekcie, ktory ma być przeniesiony do paska mam taki kod: Event left pressed GML if (global.plecak11=false) //jezeli plecak1 jest pusty to przedmiot jest przenoszony do plecaka1 { x=sru1.x y=sru1.y global.plecak11=true // zmienna informujaca, ze plecak1 jest pełny } else if (global.plecak22=false) { x=sru2.x y=sru2.y global.plecak22=true } else if (global.plecak33=false) { x=sru3.x y=sru3.y global.plecak33=true } else if (global.plecak44=false) { x=sru4.x y=sru4.y global.plecak44=true } I jeśli klikam to przenosi mi obiekt tam gdzie jest kratka, ale jeśli klatka się poruszy (jest dorownana do viewa) to obiekt zostaje. Mógłby ktoś pomóc? Wiem, ze trzeba x i y zdefiniować w stepie, ale nie umiem tego zrobic w tym kodzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lechu4444 Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Ten kod co podałeś jest poprawny (choć można by było to zapisać w kilkunastu linijkach zamiast w kilkudziesięciu) tu pewnie chodzi i rysowanie sprita itemu. Podaj inny kod i pisz polskie znaki w wyrazie "dorównanie" nie wiem czy to jakiś twój slang czy co ale naprawdę źle się to czyta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriso99 Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 GML //wrzuć to w draw itema x=view_xview+iks y=view_yview+igrek draw_sprite( sprite_index, image_index, x, y) GML //create obiektu itema iks=x igrek=y powinno działać a jak nie to pokombinuj trochę z mouse_x mouse_y, lub z Event left pressed Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 8 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2011 ustawiaj w drawie x i y od nowa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się