Skocz do zawartości

Multiplayer


Rekomendowane odpowiedzi

no tak tylko co mi po gotowej grze :|

PS: Przeczytalem poradnik... lepiej uzyc mplay_data_write i read czy

mplay_message itd??

Czy napewno to co tam jest wystarczy mi do zrobienia gry w której synchronizują sie gracze (np: 4) i jakies przeszkadzajki?? Naturalnie chodzi mi o plynną synchronizacje bez wymagania łącza 1mb/s :P????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...nie wiem... ja po wydaniu swojej gry M&L poczekam jakis czas i pewnie udostępnie źródło :P... a moze lepiej nie... pełno noobów sie dorwie pozmienia grafe i troszeczke kod i będą się szczycić xD

 

nie pisz mmorpga :P znacznie ciekawsze są zabawne minigierki z szybką akcją :D i do tego dodajesz tryb multiplayer na neta i masz sukces ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym może bym napisał jakiegoś MMORPG czy cuś

Ok! :thumbsup:

Ale jeśli będzie wyglądać jak Diablo2 lub MuOnline to zbełtam się do kibla. W grze Borka jest jasno grafika o 3 nieba lepsza i naturalna. Borek, tak trzymaj!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pack

var byteA, byteB;
byteA = (argument0 div 255)+1;
byteB = (argument0 mod 255)+1;
return chr(byteA) + chr(byteB);

unpack

var byteA, byteB;
byteA = ord(string_char_at(argument0,argument1*2-1))-1;
byteB = ord(string_char_at(argument0,argument1*2))-1;
return (byteA*255)+byteB

I robisz tak:

data = pack(val) + pack(val2) ...;

val1 = unpack(data,1);
val2 = unpack(data,2);
...

Quetzacotl kiedyś podał :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po prostu dodajesz te 2 skrypty i jak np chcesz wyslac zmienna x to normalnie piszesz tak

mplay_message_send(0,1,x)

lub podobnie, a musisz zrobic tak

mplay_message_send(0,1,pack(x))

a przy odbiorze tego

odebrane_x=unpack(mplay_message_value(),1)

 

Mozesz tez wysylac w prosty sposob naraz wiele zmiennych

mplay_message_send(0,1,pack(zmienna1)+pack(zmienna2)+pack(zmienna3))

zmienna1=unpack(mplay_message_value(),1)
zmienna2=unpack(mplay_message_value(),2)
zmienna3=unpack(mplay_message_value(),3)

Aby to dzialalo poprawnie musisz pakowac wylacznie liczby, maxymalnie 5cio cyfrowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i wał bo nie moge zainicjować połączenia nawet w mplay_init_tcpip(...) i nie dziala

 

EDIT:

dałem tak:

var sesname, playername;
sesname = get_string("Podaj nazwe sesji","Gra");
playername = get_string("Podaj nazwe gracza","Player1");
mplay_init_tcpip(get_string('IP hosta (servera):',mplay_ipaddress()));
mplay_session_create(sesname,2,playername);

if ( mplay_init_tcpip(get_string('IP hosta (servera):',mplay_ipaddress())) )
{
global.master=true;
room_goto_next();
}
else
{
show_message("Nie udało się zainicjować polączenia");
}

 

i zawsze wyskakuje mi Nie udało się zainicjować polączenia :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...