rwojdak Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Pomocy! Mam znowu problem :( . A konkretnie gdy tworzyłem grę i chciałem zobaczyć czy wszystko co do teraz zrobiłem jest dobrze zrobione, to zauważyłem, że gdy gram normalnie, to wszystkie stworki wykonują swoje czynności, a gdy, np. Wpadnę do przepaści i zaczynam od Chackpointa (który ustawiłem jako zapis gry, czyli wczytuje grę) to wszystkie stworki stoją w miejscu. Co zrobić, żeby po wczytaniu chodziły normalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 możesz zrobić inny system wczytywania... używasz wbudowanych funkcji save i load game ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rwojdak Opublikowano 7 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Chyba tak. Używam tych skrzynek po prawej stronie do zapisywania i wczytywania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Z wczytaniem, tak już jest, zamiast zapisywać i wczytywać , możesz to zrobić tak jak na moim przykładzie. https://gmclan.org/up6767_12_checkpoint.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 skrzynek po prawejDość... konkretnie. Ja n.p. nie wiem, którą wersję GM-a masz i czy Pro, czy Lite, a do tego używam już chyba wyłącznie kody, więc skrzynki po prawej śmigiełko mi mówią... Podrzuć projektem, zobaczę, co ty tam masz, bo nic nie wiedząc - nic nie pomogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rwojdak Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Odbitek 2 - niedokończona - link do części tej gry (taka trochę pomieszana, bo raz jest kod, a raz skrzynki ;) ) Przed chwilą zaóważyłem, że czasami się poruszają, ale wtedy grawitacja znika :( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Po pierwsze wrzuć grawitacje do stepa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 https://gmclan.org/up6767_12_Odbitek_2___niedoko_czona.html Działa teraz, jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rwojdak Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Jest jeszcze gorzej :( Grawitacja rośnie z każdą sekundą, albo jeszcze szybciej :( Dobra Corba. Teraz jest dobrze, tylko chciałem, żeny mi się jeszcze stworki pojawiały, gdy się zaczyna od chackpointa i się miało tyle punktów, jak się było przy nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 zrób tak: GML if place_free(x,y+1)then gravity=0.2 else gravity=0 niewiem czy dobrze z głowy pisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rwojdak Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Wyskakuje błąd, gdy to wrzucam :( Edit: Dobra. Już sobie z tym poradziłem :) . Wykorzystałem to od ALT-a, żeby wrzucić grawitację do stepa i tak samo zrobiłem z tymi stworkami i zaczeły mi chodzić. Nie wiem czemu, więc dzięki ALT :thumbsup: . A mam jeszcze jedno pytanie, a nie chce zakładać nowego tematu: Jak zrobić to, że gdy się zbierze diament, a potem będzie się grało jeszcze raz w tą planszę, to jego już nie będzie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Zaznacz mu peristent,czy jakoś tak.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rwojdak Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Nadal jest. Nie wiem, czy dobrze to powiedziałem. Chodzi mi o to, że gdy wchodzę do drzwi po raz pierwsz, to on jest na końcu rundy i jak go zbiorę, to z niej wychodzę, a jak znowu będę, to jego już tam nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 zrób obiekt control,postaw go w pierwszym rumie,ustaw mu peristent,i za pomocą niego sprawdzaj czy diamond jest na planszy,jak niema to zapisz to do jakiejś zmiennej,i kiedy znów wejdziesz do tego pokoju to sprawdzaj w diamencie czy w tej zmiennej jest false,jeśli tak,to go usuwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cordoba Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Zrób obiekt odpowiedzialny za to zaznacz mu: peristent i umieść go w pierwszy roomie i jeżeli masz kolizję z diamentem daj: GML global.znika=1 najpierw w create ( obiektowi odpowiedzialnego za znikanie ) daj: GML global.znika=0 znów obiektowi odpowiedzialnemu za jego znikanie daj w step:: GML if global.znika=1 { with(o_diament) instance_destroy() } edit: niewiele spóźniony:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALT Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 @up:ściągacz.:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rwojdak Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Udało się! Dzięki wam :) Zamykam temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi