Skocz do zawartości

Zablokowane Stworki się nie ruszają!


rwojdak

Rekomendowane odpowiedzi

Pomocy!

 

Mam znowu problem :( . A konkretnie gdy tworzyłem grę i chciałem zobaczyć czy wszystko co do teraz zrobiłem jest dobrze zrobione, to zauważyłem, że gdy gram normalnie, to wszystkie stworki wykonują swoje czynności, a gdy, np. Wpadnę do przepaści i zaczynam od Chackpointa (który ustawiłem jako zapis gry, czyli wczytuje grę) to wszystkie stworki stoją w miejscu. Co zrobić, żeby po wczytaniu chodziły normalnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynek po prawej
Dość... konkretnie. Ja n.p. nie wiem, którą wersję GM-a masz i czy Pro, czy Lite, a do tego używam już chyba wyłącznie kody, więc skrzynki po prawej śmigiełko mi mówią...

 

Podrzuć projektem, zobaczę, co ty tam masz, bo nic nie wiedząc - nic nie pomogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze gorzej :(

 

Grawitacja rośnie z każdą sekundą, albo jeszcze szybciej :(

 

 

Dobra Corba. Teraz jest dobrze, tylko chciałem, żeny mi się jeszcze stworki pojawiały, gdy się zaczyna od chackpointa i się miało tyle punktów, jak się było przy nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyskakuje błąd, gdy to wrzucam :(

 

 

 

 

Edit: Dobra. Już sobie z tym poradziłem :) . Wykorzystałem to od ALT-a, żeby wrzucić grawitację do stepa i tak samo zrobiłem z tymi stworkami i zaczeły mi chodzić. Nie wiem czemu, więc dzięki ALT :thumbsup: .

 

A mam jeszcze jedno pytanie, a nie chce zakładać nowego tematu: Jak zrobić to, że gdy się zbierze diament, a potem będzie się grało jeszcze raz w tą planszę, to jego już nie będzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób obiekt control,postaw go w pierwszym rumie,ustaw mu peristent,i za pomocą niego sprawdzaj czy diamond jest na planszy,jak niema to zapisz to do jakiejś zmiennej,i kiedy znów wejdziesz do tego pokoju to sprawdzaj w diamencie czy w tej zmiennej jest false,jeśli tak,to go usuwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób obiekt odpowiedzialny za to zaznacz mu: peristent i umieść go w pierwszy roomie i jeżeli masz kolizję z diamentem daj:

 

GML
global.znika=1

 

 

najpierw w create ( obiektowi odpowiedzialnego za znikanie ) daj:

 

GML
global.znika=0

 

znów obiektowi odpowiedzialnemu za jego znikanie daj w step::

 

GML
if global.znika=1

{

with(o_diament) instance_destroy()

}

 

edit:

 

niewiele spóźniony:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...