rwojdak Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Siemka! Jestem nowy na forum, chociaż w programie GM siedzę już jakichś czas ;) . Do rzeczy. Tworzę nową grę i chcę zrobić tak, że na początku jest wybór plansz poprzez wchodzenie do drzwi. I tu mam problem, bo nie wiem jak zrobić, że gdy stanie się przy drzwiach i naciśnie klawisz w górę, to się przez nie przechodzi. Pomożecie mi w tym? Plis :rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TheMarcQ Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 if distance_to_object(o_drzwi)>5 && keyboard_key_pressed(vk_up) { room_goto(nastepny room) } (moglem cos powalic bo nie pamietam dokladnej tresci funkcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rwojdak Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Coś nie wychodzi, chyba, że wstatiłem w złe mniejsce, bo z tymi kodami GML ćwiczę dopiero od jakiegoś czasu. Wcześcniej używałem tylko tych skrzynek po prawej stronie. Gdzie powinienem to wstawić? Próbowałem w Gracz>Create i w Gracz>Collision>drzwi. Może źle wstawiłem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mentoss Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 1. wstaw w stepie gracza 2. GML if distance_to_object(o_drzwi)<5 and keyboard_key_pressed(vk_up) { room_goto(nastepny_room) } dystans był na > niż 5... czyli wszędzie, tylko nie przy drzwiach. pz tym zrób coś, żeby każde drzwi były inne (odwoływały się do innych roomów) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rwojdak Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Dobra. Dzięki Mentoss. Prawie wszystko było dobrze, tylko zamiast keyboard_key_pressed powinno być keyboard_check_pressed. Ale poza tym wszystko dobrze :thumbsup: . dzięki wam obojgu :) . Temat można zamknąć :construction: . :oops: Sorki. Nie wiedziałem, że sam mogę zamknąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi