Skocz do zawartości

Kamera idąca za postacią


a890

Rekomendowane odpowiedzi

yo,

 

Na wstępie powiem, że w sprawach programowania i obsługi gamemakera jestem mało obeznany, mimo to zacząłem dziś pracę nad swoją pierwszą grą i jak do tej pory idzie nie najgorzej.

 

Problem pojawia się w momencie, w którym próbuję ustawić Views. Otóż jest to gra platformowa, plansza ma wymiary 2500x240 a okno ma mieć rozmiar 360x240. Kamera ma podążać za graczem. Wszystko było ok do momentu, w którym nie wprowadziłem wyboru graczy.

 

Pierwszy room stanowi jedynie obrazek tła z obiektem 'obj_choose', w którym wpisany jest skrypt wyboru 'global.char' (tak to się chyba nazywa :rolleyes: )

 

Drugi room jest już pierwszym poziomem gry, na początku którego jest obiekt 'obj_char_parent', który w zależności od wyboru w pierwszym roomie, wkleja wybraną postać (jedną spośród dwóch).

 

W zakładce Views drugiego pokoju (pierwszego poziomu gry) mam ustawione dla:

Views 0 - Object following: postac1,

Views 1 - Object following: postac2.

 

Gdy w grze, wybiorę postać pierwszą - kamera za nią podąża i jest ok. Gdy wybiorę drugą - kamera stoi w miejscu.

 

Chciałbym się dowiedzieć co robię źle i jak powinienem to wszystko ustawić, żeby kamera podążała zarówno za pierwszą jak i drugą postacią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...