Skocz do zawartości

Poruszanie po siatce - problem przy nie wymiarowej płaszczyźnie


Rafik01

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Dzisiaj piszę z następującym problemem:

 

Stworzyłem dla własnych potrzeb przykład, ( wciąż go poprawiam ) chodzenia po siatce z możliwością zmiany rozmiarów siatki podczas gry. Jednak po zmianie rozmiarów z 16x16 na np. 24x16 obiekt porusza się nadal jak przy 16x16. Dopiero, gdy rozmiary są takie same np. 24x24 wszystko działa jak należy. Mniej więcej zlokalizowałem problem, jednak nie widzę dokładnie gdzie on występuje.

 

Link do przykładu: https://gmclan.org/up5592_12_GridMoving.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiązany.

 

Źle podałem pozycje przy pozycjonowaniu.

x = mouse_x div global.GridHeight * global.GridWidth;//Poziome poruszanie się według siatki
y = mouse_y div global.GridHeight * global.GridWidth;//Pionowe poruszanie się według siatki

 

A zamiast tego powinny się zmienić pozycje na:

 

x = mouse_x div global.GridHeight * global.GridHeight;//Poziome poruszanie się według siatki
y = mouse_y div global.GridWidth * global.GridWidth;//Pionowe poruszanie się według siatki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...