Elevator Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 GML newsprite=sprite_add(get_open_filename("*. png;*.bmp;*.gif;*.jpg",""),0,false,false, 0,0); objectnew=object_add(); object_set_sprite(objectnew,newsprite); instance_create(0,0,objectnew); Dzieki temu wczytuje mi sie obrazek, ale tam gdzie sie wczyta juz nie moge malowac, a mianowicie nie moge uzywac funkcji draw_point, draw_sprite, draw_ellipse itp Jakies porady? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Z tego co pamiętam to funkcja object_add() tworzy obiekt bez eventów. Ja bym to zrobił tak: GML newsprite = sprite_add(get_open_filename("*.png;*.bmp;*.gif;*.jpg",""),0,false,false,0,0); o = instance_create(0,0,objectnew); with (o) sprite_index = newsprite; Tylko wcześniej bym stworzył obiekt i to co ma rysować; @edit A jak się nie podoba to: GML newsprite=sprite_add(get_open_filename("*. png;*.bmp;*.gif;*.jpg",""),0,false,false, 0,0); objectnew=object_add(); object_set_sprite(objectnew,newsprite); object_event_add(objectnew,ev_draw,0,"draw_line(0,0,100,100)"); instance_create(0,0,objectnew); Funkcja object_event_add doda ci do obiektu event. Nie pamiętam tylko jaki powinien być 3 argument. @edit draw_line(0,0,100,100) dałem przykładowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 25 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Ahh, albo to ja "skiepscilem", albo to jest zle rozwiazanie bo nie dziala :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 A co masz i co chcesz osiągnąć? Rysować na spricie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 25 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Tak, mam rysowanie na surface wielkosci rooma, zamierzam rysowac na wczytanym spricie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 To jak narysujesz na surface'sie to co chcesz to dajesz w tym nowym obiekcie sprite = sprite_create_form_surface(argumenty) później sprite_index=sprite albo jak rysujesz wszystko na surface'sie to dopisz w evencie draw w jakimś obiekcie głównym draw_surface(argumenty). Pierwsze: jak masz surface to zmieniasz go na sprite i w obiekcie. Drugie: być może rysowałeś na surface, ale go nie wyświetlałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elevator Opublikowano 25 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Bylo by super gdybym mogl Ciebie prosic o zrobienie przykladu, poniewaz tak sie sklada, ze przeczytalem Twoj post z 50 razy, a i tak nic nie zrozumialem <_< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lunatyk Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 Przykład @edit Rysujesz LPM. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się