Skocz do zawartości

Zablokowane Sprawdzanie pozycji.


Muchaszewski

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję pomocy co do kodu, bądź jego poprawnego rozumienia.

Mam prosty kod.

GML
if place_meeting(x,y-1,oWoda)

{//Śmierć!!}</span>

1. I od jakiego punktu GM liczy y-1. Jest to pixel nad obiektem, czy pixel nad ustawionym originem?? Origin mam ustawiony na x = 16 y = 0. I jeśli wlecę do obiektu woda to nieważne jak mam ustawioną 2 zmienną w kodzie i tak mi zwróci true!

Natomiast jeśli mam kod:

GML
if !place_free(x,y-1)

{//Śmierć}</span>

To nigdy mi nie chce zwrócić true. Dlaczego?

Mogę sobie sam odpowiedzieć na pytanie nr 2 :D Obiekt musi być solidny (Tak mi się wydaje :?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

place_meeting/free nie sprawdza po punkcie, tylko po całej masce aktualnie ustawionego sprita - gdy wpiszesz

 

place_free(x, y)

możesz to rozumieć jako

"Czy aktualnie obiekt koliduje z jakimś innym solidnym obiektem?"

 

a dla przykładu

place_free(x, y-1)

czytamy

"Czy gdybym przesunął obiekt piksel do góry to kolidowałby z jakimś innym solidnym?"

 

Place_meeting działa podobnie, tyle, że zamiast wszystkich solidów sprawdza tylko instancje podanego objektu/tylko instancję której id przekazaliśmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...