Muchaszewski Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Potrzebuję pomocy co do kodu, bądź jego poprawnego rozumienia. Mam prosty kod. GML if place_meeting(x,y-1,oWoda) {//Śmierć!!}</span> 1. I od jakiego punktu GM liczy y-1. Jest to pixel nad obiektem, czy pixel nad ustawionym originem?? Origin mam ustawiony na x = 16 y = 0. I jeśli wlecę do obiektu woda to nieważne jak mam ustawioną 2 zmienną w kodzie i tak mi zwróci true! Natomiast jeśli mam kod: GML if !place_free(x,y-1) {//Śmierć}</span> To nigdy mi nie chce zwrócić true. Dlaczego? Mogę sobie sam odpowiedzieć na pytanie nr 2 :D Obiekt musi być solidny (Tak mi się wydaje :?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dawidds Opublikowano 20 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 place_meeting/free nie sprawdza po punkcie, tylko po całej masce aktualnie ustawionego sprita - gdy wpiszesz place_free(x, y) możesz to rozumieć jako "Czy aktualnie obiekt koliduje z jakimś innym solidnym obiektem?" a dla przykładu place_free(x, y-1) czytamy "Czy gdybym przesunął obiekt piksel do góry to kolidowałby z jakimś innym solidnym?" Place_meeting działa podobnie, tyle, że zamiast wszystkich solidów sprawdza tylko instancje podanego objektu/tylko instancję której id przekazaliśmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muchaszewski Opublikowano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2010 Wielkie dzięki :thumbsup: :thumbsup: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi